Home » D:News » “Boala legionarului” si “febra Q” au fost analizate

“Boala legionarului” si “febra Q” au fost analizate

Publicat: 23.06.2008
Cercetatorii din cadrul Yale University au descoperit unele dintre modalitatile prin care diferite bacterii, cum ar fi cele responsabile de “boala legionarului” si “febra Q”, provoaca nenumarate neplaceri celor infestati.

“Pentru a supravietui in interiorul organismelor infestate, bacteriile gram-negative se folosesc de genele care au evoluat in tandem cu cele din gazda infestata. Astfel,  aceste bacterii reusesc sa neutralizeze efectele sistemului imunitar. Din cauza modului in care aceste bacterii se multiplica si traiesc in corpul uman, identificarea metodelor prin care micro-organismele reusesc sa provoace maladiile respective, a fost foarte dificila pentru echipa noastra de microbiologi”, declara Craig Roy, profesor in cadrul sectiunii de patogeneza microbiana din cadrul Yale School of Medicine.

Unii patogeni gram-negativi, cum sunt, de exemplu, Legionella pneumophilla si Coxiella burnetii, care provoaca febra Q, reusesc sa secrete proteine direct in celulele eucariote si in celulele nucleotide. Pana in prezent, nu s-a descoperit inca ce fel de proteine sunt injectate de catre aceste bacterii.
“Boala legionarului” este o forma extrem de periculoasa de pneumonie, contactata dupa ce oamenii au consumat apa infestata cu acesta bacterie.
“Febra Q” cauzeaza stari febrile deosebit de puternice, frisoane si se dezvolta, de obicei, intr-o forma de pneumonie. Ambele forme de afectiuni sunt foarte greu de diagnosticat.