Home » D:News » A fost descoperita una dintre cele mai stralucitoare stele din Calea Lactee

A fost descoperita una dintre cele mai stralucitoare stele din Calea Lactee

Publicat: 22.07.2008
O concurenta pentru titlul de “Cea mai stralucitoare stea din Calea Lactee” a fost descoperita recent undeva in centrul galaxiei noastre.

Denumita “Peony, steaua nebula” de catre astronomii care au descoperit-o cu ajutorul NASA’s Spitzer Space Telescope si cu ajutorul altor telescoape de pe Terra, noua stea straluceste cu o lumina estimata ca avand puterea si intensitatea a 3,2 milioane de sori.
Insa aceasta nu a reusit sa o surclaseze pe mult mai luminoasa Eta Catarina, care straluceste cu puterea a 4,7 milioane sori.

“Peony nebula este un astru fascinant, se pare ca este pe locul doi in topul celor mai stralucitoare corpuri ceresti din galaxia noastra”, declara dr. Lidia Oskinova, astronom in cadrul Universitatii din Postdam, Germania.
“Ceea ce ramane totusi extrem de interesant si intrigant, este faptul ca este posibil sa descoperim in viitorul apropiat alte astre care pot fi mai stralucitoare decat acestea doua, deoarece nu am explorat inca toate misterele Caii Lactee”, continua dr. Oskinova.
De regula, cele mai stralucitoare stele din Univers sunt si cele mai mari, conform astronomilor. Acestia estimeaza ca Peony nebula are o masa de pana la 150-200 de ori mai mare decat cea a Soarelui. Stelele de aceste dimensiuni sunt rare, iar teoriile actuale estimeaza ca o stea atat de masiva nu se poate sustine si se va rupe, mai devreme sau mai tarziu, in mai multe corpuri astrale.