Home » D:News » Cum arata stramosul caracatitelor?

Cum arata stramosul caracatitelor?

Publicat: 10.11.2008
In urma celui mai mare recensamant marin, proiect in valoare de 650 de milioane de dolari prin care au fost catalogate peste 230.000 de specii din mari si oceane, 5300 dintre acestea fiind total necunoscute pana la data lansarii proiectului, oamenii de stiinta au putut oferi raspunsul la una dintre cele mai mari dileme ale biologilor: cum arata stramosul caracatitelor.

Conform cercetatorilor din peste 82 de tari, stramosul caracatitelor din ziua de azi a trait exclusiv in Antarctica pana acum 30 de milioane de ani, moment in care continentul sudic a fost complet acoperit de gheata. Datele genetice indica drept ruda cea mai apropiata a caracatitei preistorice o specie numita Adelieledon, specie pe care inca o mai putem regasi si astazi.

Odata cu inghetarea Antarcticii, din stramosul caracatitelor de astazi au evoluat speciile cunoscute in prezent. „Izolate in noile medii de viata, caracatitele au evoluat separat. Unele dintre ele si-au schimbat forma, altele si-au pierdut sacul cu cerneala in timp ce unele dintre ele si-au modificat numarul tentaculelor”, sustine unul dintre cercetatorii implicati in proiect.

Recensamantul reprezinta o initiativa salutara a tarilor de pe mapamond si isi propune ca, pana in anul 2010, sa aduca la lumina o parte din cele 95 de procente ale oceanelor care inca reprezinta un mister pentru oameni. In proiect sunt implicati peste 2000 de oameni de stiinta din circa 82 de tari.

Sursa:Reuters