Home » D:News » Cancerul poate fi depistat in sange

Cancerul poate fi depistat in sange

Publicat: 17.11.2008
Conform cercetatorilor americani, mici substante eliberate de celulele tumorale in sange contin informatii genetice despre tumora, oferind noi posibilitati de diagnosticare si tratatare a cancerului

“O mica parte din celula canceroasa este transmisa in fluxul sanguin. Prin simpla analizare a acestor segmente se poate stabili exact ce fel de mutatii exista in celula tumorala”, spune Xandra Breakfield de la Spitalul General Massachusetts din Boston. Aceste “pachete” infasurate in membrane reprezinta o noua modalitate de a obtine informatii referitoare la cancer, oferind posibilitatea alegerii celei mai potrivite terapii si a observarii modului in care pacientii raspund tratamentelor. “Este un concept cu totul nou al comunicarii celulelor, pe care nu stiam pana acum ca tumorile il folosesc”, a mai adaugat Breakfield. Echipa de cercetatori a analizat mostre de sange si de tesut de la 25 de pacienti suferinzi de cancer cerebral si in fiecare caz cele doua recoltari au prezentat substante ale celulelor tumorale. Acest experiment a dus la omologarea tehnologiei de diagnosticare de catre echipa de medici ai Spitalului General Massachusetts.