Home » D:News » O creatura unicelulara revolutioneaza teoriile evolutioniste

O creatura unicelulara revolutioneaza teoriile evolutioniste

Publicat: 24.11.2008
In adancurile Oceanului Indian cercetatorii americani din cadrul Universitatii din Texas au descoperit o forma de viata formata dintr-o singura celula, care ar putea revolutiona intelegerea modalitatilor prin care viata a luat forme atat de complexe pe Terra anunta Discovery News.

Botezata Gromia sphaerica, creatura primitiva este o ruda indepartata a amibelor. Echipa de microbiologi marini, condusa de profesorul Michael Matz, a descoperit un grup de Gromia sphaerica fosilizate in apropierea coastelor insulelor Bahamas, la zeci de mii de kilometri de Marea Arabiei, unde se credea ca traiesc aceste organisme. Inca mai surprinzator, grupul de Gromia a lasat urme de circa 50 centimetri lungime in malul din preajma insulelor. Acesta este un fapt inedit pentru niste animale unicelulare despre care se credea ca nu pot lasa urme fosile. “Este o descoperire epocala. Faptul ca niste protide pot lasa urme fosile va schimba pe viitor modul in care vom interpreta fosilele. Cat despre faptul ca aceste unicelulare din genul Gromia, care au trait in urma cu 600 milioane ani, sunt una si aceeasi specie cu cea care traieste in zilele nostre in Marea Arabiei, este un fapt care zguduie serios teoriile evolutioniste” adauga Shuay Xiao, expert in microbiopaleontologie din cadrul Institutului Politehnic din Virginia. In plus, analizele genetice ale unicelularului Gromia sphaerica atesta faptul ca aceasta specie este cea mai veche fosila vie de pe planeta.

Sursa : Discovery