Home » D:News » Creatura cu aspect extraterestru filmata in Golful Mexic

Creatura cu aspect extraterestru filmata in Golful Mexic

11.25.2008
Creatura cu aspect extraterestru filmata in Golful Mexic
La o adancime de 2,5 kilometri in adancimile oceanului, o camera video ghidata cu ajutorul unei telecomenzi a capturat o prezenta surprinzatoare: un calmar cu tentacule lungi, o aparitie extrem de rara, pe care cercetatorii au asemanat-o, pe drept cuvant, cu una extraterestra.

Filmul a fost realizat cu o camera video performanta, aflata in dotarea unei platforme petroliere. Calmarul apartine speciei Magnapinna si desi zoologia a inregistrat-o in cataloagele sale, aceasta creatura a ramas in mare parte un mister pentru oamenii de stiinta, din cauza habitatului in care traieste, putin accesibil oamenilor. Cercetatorii au stabilit ca lungimea acestor exemplare variaza intre 1,5 pana la 7 metri lungime, spre deosebire de alte specii inrudite, care pot ajunge si pana la 16 metri lungime. In vreme ce calmarii giganti sau alte cefalopode au opt brate mici si doua tentacule lungi, Magnapinna are 10 apendici care nu se deosebesc intre ei ca structura, nici ca lungime.

Exemplarul a fost filmat in luna noiembrie, in zona Golfului Mexic, insa in cursul acestui an alte doua aparitii au fost inregistrate tot prin intermediul camerelor video speciale pe care le folosesc companiile petroliere. Acestea sunt intr-atat de performante, incat rezista un timp indelungat sub apa si pot atinge adancimi considerabile. Pentru biologi, aceasta tehnologie reprezinta o oportunitate de a descoperi noi specii marine sau de a explora adancimile marilor sau pentru a obtine mai multe informatii despre organismele care traiesc extreme. Pana in prezent, companiile petroliere au imprumutat echipamente oamenilor de stiinta, realizandu-se chiar parteneriate intre cele doua tabere, in ciuda faptului ca misiunile lor sunt total diferite.