Home » D:News » Busteanul de pe Marte socheaza lumea stiintifica

Busteanul de pe Marte socheaza lumea stiintifica

Publicat: 03.12.2008
O fotografie realizata de cercetatorii NASA in timpul misunii pe Marte din anul 2004, fotografie data publicitatii recent, a avut darul de a starni controverse si dispute aprige intre oamenii de stiinta. Imaginea, de-a dreptul socanta, arata o formatiune care seamana izbitor cu un trunchi de copac, fapt ce aduce din nou in discutie existenta trecuta sau prezenta a vietii pe Planeta Rosie.

Descoperirea a aprins spiritele, in special pe cele ale adeptilor teoriei conspiratiei, cei care s-au declarat convinsi de faptul ca NASA ascunde publicului adevarul despre misiunile pe Marte. Cei mai multi dintre acestia sunt convinsi ca viata a inflorit pe Planeta Rosie asa cum a facut-o si pe Terra si ca, din motive necunoscute, Agentia Spatiala Americana si guvernul Statelor Unite ascund deliberat astfel de informatii.

Oamenii de stiinta de la NASA afirma, insa, ca este vorba doar de o interpretare, specifica oamenilor, care asociaza imagini ale unor obiecte necunoscute cu cele pe care le inmagazineaza in memorie. In opinia acestora, „copacul” de pe Marte nu este altceva decat o formatiune stancoasa cu o forma, ce-i drept, neobisnuita. Cercetatorii au tinut sa sublinieze faptul ca pe Marte a fost descoperita apa, unul dintre elementele vitale vietii, chiar daca aceasta exista exclusiv sub forma de gheata.

„Am descoperit doua dintre elementele care au putut sustine viata pe Marte sau care o pot sustine in viitor: nutrientii din sol si apa. Nu exista, insa, nicio dovada a existentei plantelor sau a oricarei alte forme vii”, afirma Sam Kounaves, unul dintre cercetatorii NASA implicati in ultima misiune spatiala pe Marte.

Sursa:DailyMail