Home » D:News » Ganymede, de-a v-ati ascunselea cu Jupiter

Ganymede, de-a v-ati ascunselea cu Jupiter

Publicat: 22.12.2008
O noua imagine data publicitatii de NASA reprezinta luna lui Jupiter, Ganymede, in timp ce orbiteaza in jurul gigantului gazos, in ceea ce astronomii au numit un joc “de-a v-ati ascunselea”.

Ganymede face o orbita completa in jurul planetei-mama in sapte zile, iar astronomii reusesc sa il capteze in imagini, numai pentru a-l vedea cum dispare imediat, doar pentru e reaparea mai tarziu.
Noua imagine captata de Hubble infatiseaza cea mai mare luna din sistemul solar ascunzandu-se in spatele gigantului gazos. Ganymede a fost descoperita de astronomul italian Galileo Galilei, in 1610. Chiar daca pare minuscula pe langa Jupiter, in realitate, corpul rotund format din piatra si gheata are un diametru de 5 262 de kilometri. In fotografie apare si zona de pe Jupiter cunoscuta sub numele de Marele Punct Rosu, o furtuna care are de doua ori marimea Pamantului si care dureaza de mai bine de 300 de ani.
Datorita orbitei scurte pe care o descrie in jurul lui Jupiter, Ganymede creeaza pentru cercetatori multiple ocazii de a studia atmosfera superioara a planetei-mama, intrucat lumina pe care o reflecta satelitul trece prin atmosfera gigantului gazos, facilitand observatiile astronomice.

Sursa: Fox News