Home » D:News » Un meteorit a cazut in largul coastei Rostock

Un meteorit a cazut in largul coastei Rostock

Autor: Nicu Parlog 01.19.2009
Un meteorit a cazut in largul coastei Rostock
Un fulger orbitor, apoi o explozie: cateva zone din Germania septentrionala s-au luminat "a giorno" sambata trecuta, putin dupa ora 20, din cauza unui meteorit cazut in Marea Baltica in largul coastei Rostock. Unii sunt siguri ca neobisnuitul fenomen ar avea origine extraterestra.

Neobisnuitul spectacol, observat si in Danemarca si Suedia, a durat doar cateva secunde, dar zeci de martori oculari au asaltat liniile telefonice ale centralelor de politie, alarmati de o misterioasa dara luminoasa de culoare albastra si verde aparuta deasupra capetelor lor si urmata de o explozie enorma. Spectacolul a fost observat in trei landuri germane, dar si intre Rostock, Bad Doberan si Teterow. Cateva imagini filmate de o camera de luat vederi documenteaza caderea meteoritului la sud de Suedia.“Eram acasa impreuna cu niste prieteni si dintr-o data camera s-a luminat”, a declarat Roger Svenssons, unul dintre martorii care au filmat scena. Un expert de la Centrul german de studii spatiale (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR), a comentat ca probabil a fost vorba despre un meteorit, “doar aceasta ar putea fi explicatia exploziei si a undei de presiune”.  Lucrurile nu sunt insa chiar atat de clare. Potrivit Der Spiegel, citat de Corriere della sera, o meteoroloaga de la institutul Meteomedia, aflat pe insula baltica Hiddensee, este “sigura” ca straniul fenomen misterios ar avea o origine extraterestra. “Nu a fost vorba cu certitudine de un fenomen meteorologic, ci de ceva de natura astronomica”, a explicat ea. Iar la Centrul de cercetare a fenomenelor extraterestre (Cenap) din Mannheim, cercetatorii pun aparitia luminoasa de pe cerul Marii Baltice si explozia de dupa tot pe seama caderii unui meteorit.

SURSA: Corriere della Sera