Home » D:News » Cometele nevazute ameninta Pamantul

Cometele nevazute ameninta Pamantul

Publicat: 12.02.2009
Mii de comete “invizibile” constituie o amenintare perpetua, dar nevazuta, asupra Pamantului, anunta astronomii britanici.

O cometa neagra este una care si-a pierdut componentele care reflecta lumina, ramanand numai cu o crusta, ceea ce o face foarte greu de de depistat de catre astronomi. Deoarece nu straluceste, o cometa neagra ar putea intra in coliziune cu Pamantul, fara ca noi sa avem idee despre pericolul care ne pandeste.

Astronomii din cadrul Observatorului Armagh din Irlanda de Nord avertizeaza asupra faptului ca multe dintre cometele care fac o orbita completa in jurul Soarelui in mai putin de 200 de ani sunt “negre”. Rata cometelor stralucitoare care trec prin sistemul nostru solar sugereaza ca in jurul Soarelui ar trebui sa se afle un numar de aproximativ 3000 de comete. Cu toate acestea, numai 25 au fost detectate pana in prezent. Restul au ramas ascunse, deoarece sunt prea intunecate pentru a fi detectate. Clark Chapman din cadrul Southwest Research Institute din Boulder este de parere ca asemenea celorlalte comete, si cele negre absorb lumina, chiar daca nu o reflecta. Prin urmare, acestea ar putea fi detectate dupa caldura pe care o emit.