Home » D:News » Gandacii sunt nebuni dupa sex

Gandacii sunt nebuni dupa sex

Publicat: 17.02.2009
Spre surpriza cercetatorilor din cadrul Univeristatii Mississauga din Toronto, gandacii de bucatarie prezinta probabil cel mai puternic impuls sexual dintre toate vietuittoarele de pe Terra.

Surprizele nu au incetat aici. Pe masura ce studiul despre viata intima a acestor insecte avansa, cercetatorii au mai facut o descoperire neasteptata: se pare ca aceste insecte cauta momentele intime nu doar pentru sex, ci si pentru a se hidrata si hrani…

“Initial am fost curiosi sa aflam de ce femelele sunt muscate si agresate de masculi in timpul actului sexual. In plus, femelele in cauza insista in continuare pentru mai multe partide sexuale presarate cu violente fizice si atacuri din partea masculilor. Am fost socati sa descoperim pe acesta cale, ca femelele de gandaci incercau nu doar sa faca sex, ci se si hidratatau cu fluidul sexual al masculilor”, declara cercetatoarea canadiana Claudia Ursprung.

Echipa condusa de dr. Ursprung a pastrat inchise intr-un compartiment special, timp de 8 zile fara apa sau hrana, un esantion de 79 femele de gandaci. In absenta apei si hranei, femelele aveau o dorinta crescuta de imperechere. Hranite si adapate, femelele au prezentat insa un apetit sexual scazut.
Cercetatorii au concluzionat ca aceasta specie de gandaci a evoluat intr-un mediu arid, secetos, iar acest comportament bizar a fost infleuentat de factorii specifici de mediu.
“Este practic un fel de mita pentru sex, o modalitate prin care masculii se asigura  ca femelele vor produce urmasi”, adauga co-autoarea studiului, dr. Darryl Gwyne.