Home » Descopera in Romania » The Guardian: Natura a transformat un eşec al comuniştilor într-un loc unic în Europa

Publicat: 15.06.2016
Înfiinţarea Parcului Natural Văcăreşti a intrat şi în atenţia britanicilor, iar cei de la The Guardian au publicat astăzi un amplu material referitor la transformările prin care a trecut delta.

„Un segment neterminat de infrastructură urbană abandonat în 1989, Văcăreşti a fost recucerit de natură fără vreo intervenţie umană, devenind astfel unul dintre cele mai diverse ecosisteme din România”, au scris englezii. „Un studiu al Academiei Române din 2013 a confirmat existenţa sutelor de specii de plante şi păsări din delta Văcăreşti.”, potrivit Business Magazin.

După mai bine de 5 ani de lobby din partea asociaţiilor pentru protecţia mediului, printre care şi „Let`s Do It, Romania!”, Guvernul României, prin Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristiana Paşca Palmer, a dat astăzi avizul de înfiinţare a Parcului Natural Văcăreşti.

Această decizie istorică pentru Bucureşti şi România va însemna că zona care adăposteşte în acest moment peste 97 de specii protejate va avea instituit regimul de protectie si de conservare. Parcul Natural Văcăreşti va deveni, astfel, cel mai mare parc natural urban din Europa.

Citeşte continuarea în Business Magazin