Home » D:News » Marijuana luptă împotriva cancerului şi reduce efectele secundare, susţin mai multe studii

Publicat: 10.09.2012
Oamenii de ştiinţă au realizat cercetări care demonstrează efectele benefice ale canabinoidelor din marijuana. Potrivit acestora, compuşii chimici din marijuana încetinesc dezvoltarea cancerului, inhibă formarea celulelor care hrănesc tumorile şi ajută la diminuarea durerii, a oboselii, a senzaţiilor de greaţă şi a altor efecte secundare.

În timp ce studia evoluţia celulelor canceroase din creier, Cristina Sanchez, o cercetătoare de la Universitatea Complutense din Madrid, a observat că acestea mor de fiecare dată când sunt expuse la tetrahidrocanabinol (THC), ingredientul psihoactiv principal din marijuana.

Într-o lucrare publicată în 1998, cercetătoarea a scris despre capacitatea tetrahidrocanabinolului de a induce apoptoză în cazul celulelor tumorale C6 din gliom, o formă agresivă de cancer de creier. De asemenea, o serie de alte studii au observat că THC şi alţi compuşi derivaţi, cunoscuţi sub numele de canabinoide, sunt eficienţi nu numai în diminuarea simptomelor provocate de cancer, ci şi în lupta împotriva tumorilor.

Primul studiu clinic care a urmărit efectele antitumorale ale THC asupra omului a fost realizat de o echipă de oameni de ştiinţă din Spania, coordonată de Manuel Guzman. Studiul a fost realizat pe 9 pacienţi care aveau glioblastom şi care nu au răspuns la tratamente standard privind combaterea cancerului. În studiu, pacienţilor li s-a administrat THC pur, iar rezultatele au arătat că acest tip de terapie reduce semnificativ proliferarea celulelor canceroase.

În paralel, alte studii, intreprinse de cei de la Harvard, au susţinut că THC încetineşte creşterea tumorilor canceroase pulmonare şi le reduce acestora capacitatea de a se răspândi în corp. Mai mult, cercetările au demonstrat că, spre deosebire de tratamentele convenţionale, THC atacă şi distruge celulele tumorale fără a le afecta pe cele sănătoase.

Oamenii de ştiinţă consideră că toate aceste studii oferă o multitudine de dovezi care atestă faptul că viitoarea clasă de medicamente anticancer va fi creată pe baza canabinoidelor care au capacitatea de a impiedica dezvoltarea cancerului prin inhibarea angiogenezei (formarea de noi celule sanguine care alimentează tumorile) şi răspândirea celulelor canceroase în organism.

În încercarea de a găsi un tratament pentru combaterea tipurilor comune de cancer, dr. Sean McAllister, de la Pacific Medical Center din San Francisco, a studiat canabinoidele pentru mai bine de 10 ani. Astfel, el a reuşit să descopere ca un compus non-psihoactiv provenit din marijuana, numit cannabidiol (CBD), poate inhiba proliferarea celulelor care duc la formarea cancerului la sân, împiedicând formarea metastazelor şi creşterea tumorilor. Într-un raport publicat în 2007, McAllister explică modul în care cannabidiolul distruge celulele canceroase şi tumorile maligne prin dezactivarea unei expresii a genei ID-1, o proteină care favorizează apariţia celulelor canceroase.

Gena ID-1 este activă doar în timpul dezvoltării embrionare. Cu toate acestea, în cazul cancerului la sân şi a mai mutor tipuri de cancere metastazice, ea se reactivează permiţându-le celulelor canceroase să invadeze corpul. În acest context,  McAllister susţine că CBD poate deveni un tratament anticancer revoluţionar.

“Cannabidiolul oferă speranţa unei terapii non-toxice care ar putea trata forme agresive de cancer fără a supune pacienţii unor efecte secundare chinuitoare”, a explicat  McAllister.

De asemenea, cercetătorul a constat şi că CBD poate fi utilizat în combinaţie cu agenţi folosiţi în chimioterapie. Astfel, cannabidiolul duce la sporirea impactului provocat de tratament asupra celulelor canceroase, micşorând dozajul citostaticelor.

Aceste constatări sunt susţinute de studii practice de la Universitatea St. George din Londra, unde s-a demonstrat că THC amplifică eficienţa terapiilor împotriva leucemiei.

Acum, oamenii de ştiinţă discută posibilitatea de a introduce canabinoidele în strategiile de tratare a pacienţilor bolnavi de cancer sau care suferă de alte boli degenerative.

Sursa: The Daily Beast

Astronomii au găsit 25 de semnale radio rapide extrem de puternice care se tot repetă
Isaac Asimov, autorul de SF care a influențat „Războiul Stelelor”. „Din păcate, oamenii cred prea puţin în coincidenţe”
Stalingrad, începutul unui sfârşit ruşinos pentru nemţi
Cinci artiști contemporani reinventează Brașovul
Echipa care a dezvoltat Telescopul Spațial James Webb al NASA va primi un premiu de top
Un virus potențial periculos infectează balenele și delfinii din Pacific
Dezbateri aprinse la Hollywood după o nominalizare neobișnuită la Premiile Oscar
Care sunt cele mai întâlnite etnii în România? Rezultate de la recensământ
Unde va depozita NASA mostrele de pe Marte care ar putea conține viață extraterestră?
Un oraș roman complet a fost dezgropat în Luxor
Eclipsele de raze gamma au fost observate pentru prima dată
Cristalul creat de trăsnet are o formă rar întâlnită în natură
Delfinii au ajuns să „țipe” pentru a face față poluării fonice cauzate de om
O femeie aristocrată din secolul al XVII-lea își lega dinții cu sârmă de aur, au descoperit cercetătorii
Temperatura corpului uman scade constant de 160 de ani. Ce ar putea fi de vină?
Plantele carnivore în formă de „vas de toaletă” care pot înghiți cu ușurință un șoricel