Home » D:News » Marijuana luptă împotriva cancerului şi reduce efectele secundare, susţin mai multe studii

Publicat: 10.09.2012
Oamenii de ştiinţă au realizat cercetări care demonstrează efectele benefice ale canabinoidelor din marijuana. Potrivit acestora, compuşii chimici din marijuana încetinesc dezvoltarea cancerului, inhibă formarea celulelor care hrănesc tumorile şi ajută la diminuarea durerii, a oboselii, a senzaţiilor de greaţă şi a altor efecte secundare.

În timp ce studia evoluţia celulelor canceroase din creier, Cristina Sanchez, o cercetătoare de la Universitatea Complutense din Madrid, a observat că acestea mor de fiecare dată când sunt expuse la tetrahidrocanabinol (THC), ingredientul psihoactiv principal din marijuana.

Într-o lucrare publicată în 1998, cercetătoarea a scris despre capacitatea tetrahidrocanabinolului de a induce apoptoză în cazul celulelor tumorale C6 din gliom, o formă agresivă de cancer de creier. De asemenea, o serie de alte studii au observat că THC şi alţi compuşi derivaţi, cunoscuţi sub numele de canabinoide, sunt eficienţi nu numai în diminuarea simptomelor provocate de cancer, ci şi în lupta împotriva tumorilor.

Primul studiu clinic care a urmărit efectele antitumorale ale THC asupra omului a fost realizat de o echipă de oameni de ştiinţă din Spania, coordonată de Manuel Guzman. Studiul a fost realizat pe 9 pacienţi care aveau glioblastom şi care nu au răspuns la tratamente standard privind combaterea cancerului. În studiu, pacienţilor li s-a administrat THC pur, iar rezultatele au arătat că acest tip de terapie reduce semnificativ proliferarea celulelor canceroase.

În paralel, alte studii, intreprinse de cei de la Harvard, au susţinut că THC încetineşte creşterea tumorilor canceroase pulmonare şi le reduce acestora capacitatea de a se răspândi în corp. Mai mult, cercetările au demonstrat că, spre deosebire de tratamentele convenţionale, THC atacă şi distruge celulele tumorale fără a le afecta pe cele sănătoase.

Oamenii de ştiinţă consideră că toate aceste studii oferă o multitudine de dovezi care atestă faptul că viitoarea clasă de medicamente anticancer va fi creată pe baza canabinoidelor care au capacitatea de a impiedica dezvoltarea cancerului prin inhibarea angiogenezei (formarea de noi celule sanguine care alimentează tumorile) şi răspândirea celulelor canceroase în organism.

În încercarea de a găsi un tratament pentru combaterea tipurilor comune de cancer, dr. Sean McAllister, de la Pacific Medical Center din San Francisco, a studiat canabinoidele pentru mai bine de 10 ani. Astfel, el a reuşit să descopere ca un compus non-psihoactiv provenit din marijuana, numit cannabidiol (CBD), poate inhiba proliferarea celulelor care duc la formarea cancerului la sân, împiedicând formarea metastazelor şi creşterea tumorilor. Într-un raport publicat în 2007, McAllister explică modul în care cannabidiolul distruge celulele canceroase şi tumorile maligne prin dezactivarea unei expresii a genei ID-1, o proteină care favorizează apariţia celulelor canceroase.

Gena ID-1 este activă doar în timpul dezvoltării embrionare. Cu toate acestea, în cazul cancerului la sân şi a mai mutor tipuri de cancere metastazice, ea se reactivează permiţându-le celulelor canceroase să invadeze corpul. În acest context,  McAllister susţine că CBD poate deveni un tratament anticancer revoluţionar.

“Cannabidiolul oferă speranţa unei terapii non-toxice care ar putea trata forme agresive de cancer fără a supune pacienţii unor efecte secundare chinuitoare”, a explicat  McAllister.

De asemenea, cercetătorul a constat şi că CBD poate fi utilizat în combinaţie cu agenţi folosiţi în chimioterapie. Astfel, cannabidiolul duce la sporirea impactului provocat de tratament asupra celulelor canceroase, micşorând dozajul citostaticelor.

Aceste constatări sunt susţinute de studii practice de la Universitatea St. George din Londra, unde s-a demonstrat că THC amplifică eficienţa terapiilor împotriva leucemiei.

Acum, oamenii de ştiinţă discută posibilitatea de a introduce canabinoidele în strategiile de tratare a pacienţilor bolnavi de cancer sau care suferă de alte boli degenerative.

Sursa: The Daily Beast

De ce femeile încearcă orice metodă de a obține medicație cu testosteron?
Test de cultură generală. Care mare personalitate istorică a avut o dublură?
Oamenii de știință au descoperit posibile semne de viață în norii lui Venus
Câți bani ar putea primi de la Guvern elevii cu media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat?
În urmă cu 107 ani avea loc cea mai mare bătălie de pe Frontul românesc din Primul Război Mondial: „Mărăşeşti fu mormântul iluziilor germane”
George Clooney l-a lăudat pe Joe Biden pentru „salvarea democrației”
Criză de apă în Grecia în plin sezon turistic
Șefa Serviciilor Secrete a demisionat după atentatul asupra lui Donald Trump
Cât a costat criza provocată de Crowdstrike? 8,5 milioane de PC-uri au fost afectate
Cum a plecat un medic român la război: Tată-meu mi-a dat sabia şi revolverul lui, restul l-am adunat cum am putut
Astrofizicienii au descoperit că găurile negre supermasive sunt „inima și plămânii” galaxiilor
Comoara găsită de roverul Curiosity pe Marte după ce a crăpat o stâncă
O adevărată „mină de aur”: 800 de tipuri de grâu ar putea salva lumea
Sfaturile lui Titu Maiorescu pentru tânărul politician Constantin Argetoianu
Cromozomi antici de mamut lânos, descoperiți în piele veche de 52.000 de ani
Anestezicele ar funcționa prin inducerea haosului în creier
Noi speranțe în lupta cu HIV, după ce încă un bărbat a fost vindecat de virus
Test de cultură generală. Ce obicei alimentar ciudat avea Charles Darwin?