Home » D:News » Un paradis al biodiversităţii: opt specii noi de mamifere au fost descoperite într-o rezervaţie din Anzi (FOTO)

Mihaela Stanescu 10.01.2012
Sanctuarul Naţional Tabaconas-Namballe - o zonă de mică întindere din Peru, aflată în nordul ţării,aproape de graniţa cu Ecuador, pe versantul atlantic al Anzilor - pare să fie unul dintre locurile cu cea mai mare biodiversitate din lume. Recent, aici au fost descoperite nu mai puţin de 8 specii noi de mamifere şi trei de amfibieni.

Printre speciile recent descoperite (în cursul unor cercetări realizate în perioada 2009-2011) se numără o maimuţă nocturnă, un chiţcan, un porc spinos arboricol, un marsupial înrudit cu oposumii, câteva specii de rozătoare. În prezent, biologii lucrează la identificarea şi descrierea oficială a speciilor noi.

Sanctuarul Naţional Tabaconas – Namballe are o suprafaţă de 32.000 hectare şi este situat la altitudini cuprinse între 1.800 şi 3.200 m. Rezervaţia cuprinde diferite ecosisteme, precum păduri montane tropicale, păduri pluviale tropicale şi platouri andine.

Bogăţia de specii a acestei regiuni este impresionantă: pe o arie restrânsă pot fi întâlnite, conform cercetărilor realizate de o echipă de biologi din Mexic şi Peru, 85 de specii de mamifere, 326 de păsări, 23 de specii de amfibieni şi reptile.

Defrişările, vânătoarea şi exploatările miniere care au loc în jurul rezervaţiei ameninţă biodiversitatea zonei, dar biologii speră ca marea bogăţie de specii – care face din această regiune una dintre cele mai importante de pe planetă în ceea ce priveşte biodiversitatea – să constituie un stimul pentru punerea în aplicare a unor programe de conservare care să prevină degradarea ecosistemelor.

Sursa: Instituto de Ecologia – UNAM