Home » D:News » Două dintre cele mai mici pisici din lume, dintr-o specie rară, s-au născut la Zoo Berlin (FOTO/VIDEO)

Autor: Marius Comper 10.08.2012
Grădina Zoologică din Berlin a anunţat o reuşită fără precedent în istoria de 168 de ani a instituţiei: naşterea a doi pui dintr-o specie rară de feline. Supranumite „păsările colibri ale felinelor” datorită dimensiunilor lor reduse, pisicile ruginii (Prionailurus rubiginosus) concurează cu specia pisicilor cu picioare negre (Felis nigripes) din sudul Africii pentru titlul de „cea mai mică pisică sălbatică din lume”.

Cele mai dezvoltate exemplare din specia pisicilor ruginii ating până la 78 de centimetri în lungime (media fiind de 40-50 de centimetri), puţin mai mult decât pisicile cu picioare negre, însă în ceea ce priveşte greutatea, Prionailurus rubiginosus este cu siguranţă cea mai uşoară pisică sălbatică din lume, cântărind între 0,9 şi 1,6 kilograme la maturitate. Spre comparaţie, recordul mondial deţinut de cea mai mică pisică domestică adultă este de 1,36 kilograme, greutatea medie a acestora la maturitate fiind de 4 kilograme.

Oficialii de la Grădina Zoologică din Berlin au anunţat că cei doi pui de pisică ruginie s-au născut pe 5 august, cântărind la naştere aproximativ 60-77 de grame. Pisica ruginie este o specie care nu se reproduce uşor, fiind o raritate în afara habitatului său natural. Dacă pisicile domestice petrec 14-21 de zile în perioada de estru („în călduri”, în limbaj popular), perioada de împerechere durează doar 5 zile la pisicile ruginii. De asemenea, acestea nasc maximum 2 pui odată, după o perioadă de gestaţie de 67 de zile.

Spre deosebire de alte pisici sălbatice, pisicile ruginii pot fi îmblânzite. Zoologul britanic Thomas C. Jerdon, care a trăit în secolul al XIX-lea, a ţinut mai multe pisici ruginii în casă. Acesta scria în jurnalul său că „mi-a fost adus un pui de pisică ruginie în 1846 şi a devenit foarte blând, fiind încântarea tuturor celor ce veneau să-l vadă. Activitatea sa era absolut minunată, era foarte jucăuş şi elegant în mişcări”.

Habitatul natural al pisicilor ruginii este limitat la India şi Sri Lanka. De-a lungul timpului, pisicile s-au adaptat la mediul diferit existent în cele două ţări, separându-se în două subspecii: r. rubiginosus India şi r. phillipsi Sri Lanka. În Sri Lanka, pisicile preferă stufoasele păduri tropicale, pe când în India trăiesc pe câmpii şi în pădurile mai rare. Din cauză că habitatul lor este restrâns, pisica ruginie se numără printre speciile de feline sălbatice ameninţate cu dispariţia. Conform Listei Roşii IUCN, în lume mai există doar 10.000 de exemplare, ceea ce a dus la clasificarea speciei ca „vulnerabilă”. Chiar şi aşa, din cauza defrişărilor şi a traficului cu blănuri, numărul lor continuă să scadă.

Iată câteva imagini şi un clip video realizat de oficialii de la Zoo Berlin:

Cele mai mici pisici din lume

Sursa: Scientific American / Foto: Zoo Berlin

Astronomii au descoperit că inelul din jurul găurii negre M87 este schimbător