Home » D:News » Astronauţii ar putea supravieţui pe Marte, susţine NASA

Astronauţii ar putea supravieţui pe Marte, susţine NASA

Publicat: 20.11.2012
Astronauţii implicaţi în viitoarele misiuni spaţiale vor putea supravieţui radiaţiilor de pe Planeta Roşie, susţine un expert NASA.

De curând, cercetătorul responsabil pentru monitorizarea datelor colectate de roverul Curiosity cu privire la radiaţii a declarat că nivelurile de energie de la suprafaţa planetei fluctuează de la zi la zi şi de la sezon la sezon, dar că ele nu sunt diferite de cele experimentate la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale.

„Absolut, astronauţii pot supravieţui în acel mediu. În realitate nu ne-am pus niciodată problema cum le vom putea oferi astronauţilor cea mai bună protecţie”, a explicat omul de ştiinţă, Don Hassler.

Pe Pământ, atmosfera şi câmpul magnetic feresc viaţa de radiaţiile puternice emise de soare şi alte surse cosmice. Totuşi, Marte nu deţine astfel de caracteristici, iar astronauţii care ar ajunge aici ar fi expuşi la un nivel de radiaţii mult mai ridicat.

Hessler susţine că, în ciuda faptului că roverul va trebui să fie expus la o furtună solară, un eveniment care va creşte cu mult nivelurile de radiaţii, ar trebui să fie posibil ca astronauţii să suporte doza de radiaţii proprie unei misiuni de 1-2 ani pe Marte.

Astronauţii au limite de expunere la radiaţiile pe care le pot suporta în timpul misiunilor. Aceste limite determină cât de mult poate fi expus un astronaut la radiaţii solare sau cosmice înainte de a i se deteriora grav sănătatea. Având în vedere că o misiune pe Marte ar presupune o durată lungă de expunere, astronauţii vor trebui să poarte o protecţie potrivită.

Furtunile solare sunt cele mai îngrijorătoare. Expunerea la radiaţii în timpul unui astfel de eveniment ar putea cauza îmbolnăvirea imediată a astronauţilor de pe Marte sau din spaţiu.

Sursa: LA Times