Home » D:News » Cercetătorii au înţeles de ce o metodă simplă protejează femeile de cancer la sân

Autor: Marius Comper 05.09.2013
Efortul fizic nu este doar o metodă prin care putem slăbi. Activitatea fizică poate reduce riscul ca o femeie să sufere de cancer de sân, iar acum oamenii de ştiinţă încep să înţeleagă de ce.

Cercetătorii de la Universitatea Minnesota au efectuat un studiu asupra a 391 de femei inactive, sănătoase şi premenopauzale pe care le-au împărţit în două grupuri. Oamenii de ştiinţă au descoperit că acele 179 de femei din grupul de intervenţie, ce au efectuat 30 de minute de activitate fizică de 5 ori pe săptămână timp de 16 săptămâni, prezentau schimbări în metabolismul estrogenului ce puteau explica beneficiile anti-cancer ale efortului fizic.

„Studiul nostru reprezintă prima cercetare care arată că activitatea fizică influenţează modul în care corpul nostru descompune estrogenul pentru a produce mai mulţi metaboliţi «buni» ce reduc riscul de cancer de sân”, a declarat Mindy Kurzer, profesor la Universitatea Minnesota.

Cercetătorii au măsurat nivelul celor 3 tipuri de estrogen, E1, E2 şi E3, şi cel al nouă metaboliţi în urina femeilor. La finalul perioadei de studiu, femeile care au făcut sport prezentau un indice de masă corporală mai sănătos şi o îmbunătăţire în funcţionarea aparatului cardiovascular, dar prezentau totodată o creştere cu 25% a raportului metaboliţilor 2-OHE1/16-alpha-OHE1, acesta fiind asociat unui risc mai mic al cancerului de sân. O cantitate mai mare a metabolitului 2-OHE1 şi una mai mică a metabolitului 16-alpha-OHE1 au fost asociate unui risc mai mic de a dezvolta cancerul de sân, deoarece se crede că 16-alpha-OHE1 încurajează dezvoltarea celulelor canceroase.

Aceste schimbări nu fuseseră observate la femeile din grupul de control, care nu făcuseră sport în perioada studiului. Cercetarea a fost publicată în jurnalu ştiinţific Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

Rezultatele studiului oferă cercetătorilor care studiază cancerul informaţii utile despre modul în care activitatea fizică interacţionează cu estrogenul pentru a reduce riscul de cancer. Acest lucru este foarte important, deoarece estrogenul joacă un rol important în apariţia cancerului la sân.

Cercetarea subliniază importanţa activităţii fizice, oferind totodată un mecanism care explică de ce sportul protejează femeile de această teribilă afecţiune. Un alt studiu, efectuat în vara anului trecut pe 3.000 de femei, a arătat că femeile care efectuau 10-19 ore de activitate fizică în fiecare săptămână prezentau un risc cu 30% mai mic de a face cancer la sân decât femeile care nu făceau sport.

Sursa: Time