Home » D:News » Descoperirea care a uluit specialiştii: „Este extraordinar să descoperi o specie nouă într-un oraş mare”

Marius Comper 06.26.2013
Oamenii de ştiinţă au anunţat descoperirea unei noi specii de pasăre în cel mai populat oraş din Cambodgia. Noua specie a fost supranumită „pasărea cu părul de foc”, pentru că pe creştetul său are penele de culoare portocalie.

Numele ştiinţific dat noii specii este orthotomus chaktomuk, sau pasărea croitor de Cambodgia. Specialiştii sunt uluiţi de faptul că această specie a fost descoperită în Phnom Penh şi în alte câteva situri din apropierea oraşului, printre care un şantier de construcţii aflat la marginea oraşului.

Orthotomus chaktomuk    (Foto: James Eaton / Birdtour Asia)Orthotomus chaktomuk

„Descoperirea unei specii de pasăre nedescrisă până acum în interiorul unui oraş mare, foarte populat, este ceva extraordinar”, a comentat Simon Mahood de la Wildlife Conversation Society (WCS).

„Este foarte surprinzător”, a adăugat expertul.

Micuţa pasăre, ce are pene negre în zona gâtului şi care are dimensiuni similare unei pitulice, trăieşte în tufăria din Pnhom Penh şi din alte situri din lunca din apropiere. Specialiştii WCS spun că acesta este motivul pentru care pasărea nu a fost descoperită până acum.

Noua specie, ce se deosebeşte prin „penajul său distinct şi ciripitul zgomotos”, a fost descoperită de oamenii de ştiinţă din cadrul mai multor organizaţii de conservare, printre care WCS şi BirdLife International.

Pasărea a primit numele unei zone din Phnom Penh,  „chaktomuk”, termen ce desemnează locul în care se întâlnesc trei râuri. Aceasta este zona în care a fost descoperită pasărea.

„Această descoperire sugerează că este posibil să găsim specii noi de păsări în locaţii familiare şi neaşteptate”, a comentat Mahood.

Mahood subliniază că oamenii de ştiinţă care studiază pasărea afirmă că nu este, momentan, o specie ameninţată cu dispariţia, în ciuda faptului că habitatul său se găseşte într-un oraş cu 1,5 milioane de locuitori. Cu toate acestea, habitatul său se diminuează cu timpul din cauza expansiunii urbane şi agricole.

Hong Chamnan, un oficial cambodgian, afirmă că descoperirea reprezintă un motiv de mândrie pentru ţara sa. „Cred este posibil ca această specie nouă de pasăre să trăiască şi în alte zone din ţară”, a mai spus oficialul.

Steve Zack, reprezentant al WCS, afirmă că este nevoie de mai multe studii pentru a înţelege „distribuţia şi ecologia acestei specii noi, pentru a înţelege care sunt eforturile de conservare necesare”