Home » D:News » Cum se va desfăşura misiunea cu echipaj uman pe un asteroid? NASA a realizat un film de animaţie care ne pune în temă (VIDEO)

Publicat: 24.08.2013
Scenariul aşa-numitei Asteroid Redirect Mission a NASA, planificată pentru anul 2021, este prezentat publicul prin intermediul unui scurt-metraj, deşi, după declaraţile agenţie spaţiale americane, această misiune este încă în faza unui “concept noţional”.

Deşi abia schiţată, misiunea a făcut deja subiectul unui filmuleţ de animaţie – realizat chiar de NASA -, pentru a familiariza publicul cu ideea că, într-o bună zi, oamenii vor captura un asteroid şi se vor plimba pe suprafaţa lui, adunând mostre şi analizând posibilitatea exploatării unor resurse valoroase.

În linii mari, iată cum s-ar desfăşura misiunea: NASA va trimite 2 astronauţi în spaţiu, la bordul unei nave spaţiale Orion; aceştia vor călători timp de 9 zile, folosind gravitaţia Lunii pentru a “prinde viteză”. Astronauţii se vor apropia de un asteroid  – capturat, în prealabil, de o navă spaţială robotică –, vor debarca pe el şi vor colecta mostre pe care le vor aduce pe Pământ.

Proiectul ar putea deveni realitate în anul 2021.

Sursa: The Atlantic / Foto:NASA