Home » D:News » De ce îi ajută paracetamolul pe sportivi să obţină rezultate mai bune?

De ce îi ajută paracetamolul pe sportivi să obţină rezultate mai bune?

Autor: Marius Comper 09.22.2013
De ce îi ajută paracetamolul pe sportivi să obţină rezultate mai bune?
Un nou studiu publicat în jurnalul „Experimental Physiology” arată că paracetamolul are un efect semnificativ asupra performanţei sportive şi asupra abilităţii corpului de a gestiona provocarea termică a activităţilor sportive desfăşurate în condiţii de căldură.

Cercetătorii ce au realizat acest studiu au arătat în alte cercetări mai vechi că paracetamolul poate îmbunătăţi performanţa sportivilor prin reducerea durerii asociate activităţii sportive. Acum, într-o nouă cercetare, oamenii de ştiinţă sugerează în premieră că paracetamolul poate totodată să îmbunătăţească perioada de timp pe care cineva o poate dedica activităţii sportive în condiţii de caniculă. Datele obţinute de cercetători sugerează că paracetamolul reuşeşte acest lucru prin reducerea temperaturii corporale în timpul activităţii fizice, ceea ce îmbunătăţeşte ulterior toleranţa la căldură.

Pentru această cercetare, un grup de bărbaţi sănătoşi au înghiţit o singură doză de paracetamol sau de placebo înainte să folosească o bicicletă la o intensitate fixă în condiţii de căldură. În timpul activităţii fizice, cercetătorii au colectat măsurători ale temperaturii pielii şi temperaturii interioare, alături de percepţia de căldură a voluntarilor.

Cercetătorii afirmă că rezultatele ar trebui să dea de gândit autorităţilor, mai ales că este vorba despre o pastilă care se comercializează fără reţetă.

„În primul rând, WADA şi celelate autorităţi anti-doping ar trebui să ia în calcul folosirea medicamentelor anti-inflamatorii non-steroidiene în sport – atât în ceea ce priveşte efectul lor asupra performanţei, cât şi asupra sănătăţii. În cel de-al doilea rând, paracetamolul ar trebui să fie luat în calcul drept medicament la care să se recurgă în cazurile în care căldura excesivă face victime”, a explicat dr. Lex Mauger, autorul acestui studiu realizat la The School of Sport and Exercise Sciences din cadrul Universităţii Kent.

„Deşi am descoperit că paracetamolul creşte perioada de timp pe care cineva o poate petrece făcând sport în căldură şi că acest lucru are loc în acelaşi timp cu reducerea temperaturii corpului, nu am descoperit mecanismele specifice prin care acest lucru are loc. Acum este important să încercă să izolăm mecanismul prin care paracetamolul reducea temperatura participanţilor în timpul activităţii fizice”, concluzionează Mauger.

Sursa: Eurekalert