Home » D:News » De ce se pregătesc japonezii să „împuşte” un asteroid? (VIDEO)

De ce se pregătesc japonezii să „împuşte” un asteroid? (VIDEO)

Mihaela Stanescu 10.26.2013
De ce se pregătesc japonezii să „împuşte” un asteroid? (VIDEO)
Agenţia de Explorări Aerospaţiale din Japonia (JAXA) a testat recent un tun cu care va trage într-un asteroid, pentru a afla noi informaţii despre originea Universului şi a vieţii pe Terra.

Dispozitivul va fi folosit pentru a obţine date despre compoziţia asteroidului 1999JU3 (care orbitează între Pământ şi Marte), date care vor contribui la elucidarea modului în care au apărut pe Pământ apa şi viaţa.

Tunul spaţial va fi lansat anul viitor, fiind trimis spre asteroid la bordul vehiculului spaţial Hayabusa-2, şi va ajunge în apropierea asteroidului în 2018.

Suprafaţa acestuia va fi studiată cu ajutorul a diferite instrumente de analiză de la distanţă, apoi de pe Hayabusa 2 vor fi trimise două dispozitive – un mic lander numit Mascot şi un rover botezat Minerva -care vor asoliza pe asteroid pentru a-l explora mai amănunţit.

Tunul se va detaşa singur de vehicul şi va trage cu un proiectil metalic spre suprafaţa asteroidului; ulterior, o sondă va asoliza şi va culege mostre de roci de la locul impactului, mostre ce vor fi aduse pe Pământ până la sfârşitul acestui deceniu.

Oamenii de ştiinţă sunt interesaţi de asteroidul 1999JU3 deoarece acesta pare să se fi schimbat foarte puţin de la formarea Sistemului Solar; cercetătorii japonezi speră să găsească în compoziţia sa apă şi materie organică datând din primele stadii ale Sistemului Solar. Aceste informaţii ar putea ajuta la înţelegerea modului în care s-au format planetele şi a apărut viaţa.