Home » D:News » Specia de broaşte denumită în onoarea lui Charles Darwin, declarată în mod oficial dispărută

Publicat: 21.11.2013
Specia de broaşte denumită în onoarea naturalistului Charles Darwin a fost declarată în mod oficial dispărută de pe Terra, iar oamenii de ştiinţă sunt de părere că extincţia ei a fost cauzată de o maladie de piele mortală pentru amfibieni, informează Reuters.

Broscuţele Darwin au primit numele „părintelui teoriei evoluţioniste”, care le-a descoperit în 1834 în Chile, în timpul călătoriei sale în jurul lumii la bordul vasului HMS Beagle.

Ele se remarcau prin faptul că reuşeau să scape de prădători adoptând înfăţişarea unor frunze uscate şi prin faptul că masculii îşi transportau puii în interiorul sacilor vocali.

Broasca lui Darwin (Rhinoderma darwinii)    (Zoological Society of London)Broasca lui Darwin (Rhinoderma darwinii)

Oamenii de ştiinţă cred că broscuţele Darwin nordice, una dintre cele două ramuri din această specie, au dispărut din cauza unei ciuperci, chytridiomycosis, care le infectează pielea. Numărul exemplarelor din subspecia sudică a scăzut la rândul său în mod dramatic.

Un studiu despre răspândirea acestei boli, realizat de cercetătorii de la Zoological Society of London (ZSL) şi de la Universitatea Andres Bello din Chile, a descoperit faptul că pierderea habitatului a contribuit la declinul speciei, însă acest factor nu ar putut să cauzeze singur extincţia acesteia.

Studiul a fost publicat pe internet, miercuri, în revista ştiinţifică PLOS ONE.

Sursa: Mediafax, LiveScience