Home » D:News » Există extratereştri? Specialiştii spun că este extrem de probabil

Există extratereştri? Specialiştii spun că este extrem de probabil

Publicat: 06.12.2013
Şansa ca şi alte planete să susţină viaţa „este foarte mare”, susţin oamenii de ştiinţă care sunt determinaţi ca în următorii ani să sporească cercetările pentru identificarea acestor planete.

„Şansa ca în Univers să existe o altă planetă ca Pământul, care să susţină viaţa, este foarte mare”, susţine prof. Sara Seager de la Massachusetts Institute of Technology.

„Întrebarea este: există viaţă aproape de noi, în vecinătate? Noi credem că şansele sunt destul de bune”, a mai declarat ea.

Seager a fost unul dintre cei trei specialişti care studiază un domeniu considerat cândva ca fiind de domeniul ştiinţifico-fantastic şi care au depus mărturii în timpul evenimentului „Astrobiology: The Search for Biosignatures in Our Solar System and Beyond în cadrul unui eveniment de la Camera Reprezentanţilor.

O biosemnătură este o substanţă (un element, moleculă sau chiar fenomen) care asigură dovezi ştiinţifice ale vieţii prezente şi trecute.

Seager studiază gaze de pe planete îndepărtate care ar putea indica existenţa vieţii. Ceilalţi specialişti care au depus mărturie au fost astrobiologul NASA Mary Voytek şi istoricul şi astrobiologul Steven J. Dick.

„Cred că principiul de bază indică faptul că ceea ce s-a întâmplat aici (pe Pământ) s-a mai întâmplat şi în altă parte în Universul nostru imens”, a explicat Dick.

„Acum este pentru prima dată în istoria omenirii când dispunem de mijloacele tehnologice pentru a depăşi pragul actual”, a mai adăugat Seager, a cărei cercetare i-a adus un „genius grant” din partea Fundaţiei MacArthur.

Telescopul Spaţial James Webb, care va fi lansat în 2018 şi alte tehnologii similare schimbă modul în care căutăm viaţa extraterestră, este de părere Seager. „Dacă viaţa chiar există şi în altă parte, atunci noi chiar avem şanse de a o găsi”.

Deja, Telescopul Spaţial Hubble a detectat recent apă în atmosfera a cinci planete situate în exteriorul sistemului nostru solar.

Acum, cei trei oameni de ştiinţă care au depus mărturii fac apel la parlamentari pentru a obţine finanţarea necesară pentru a-şi continua cercetările.

Sursa: UPI