Home » D:News » Ce culoare are Soarele? Imagini publicate de NASA arată extraordinara gamă de nuanţe ale luminii emise de astrul nostru (VIDEO)

Publicat: 20.12.2013
Soarele emite o uimitoare varietate de radiaţii, dintre care multe au lungimi de undă ce nu pot fi percepute de ochiul uman. Dar, cu ajutorul unui instrument performant al NASA, ce poate „vedea” numeroase lungimi de undă şi le converteşte în imagini accesibile ochiului, poate fi observată uimitoarea varietate a culorilor luminii emise de Soare.

Procesul este posibil graţie instrumentului Solar Dynamics Observatory (SDO), care arată că Soarele emite o gamă extraordinară de culori, mult mai multe decât galbenul şi roşul pe care le asociem de obicei cu imaginea lui.

Când toate aceste culori sunt amestecate, oamenii de ştiinţă numesc combinaţia „lumină albă”.

De ce emite Soarele lumină? Pentru că este format din gaze fierbinţi, iar temperatura înaltă face ca materia să emită radiaţie luminoasă – ca într-un bec incandescent.

Dar Soarele emite şi alte tipuri de radiaţii, de exemplu raza ultraviolete şi raze X, deoarece conţine multe tipuri de atomi – heliu, hidrogen, fier –  fiecare emiţând o anumită lungime de undă când ajunge la o anumită temperatură; de asemenea, conţine diferite tipuri de ioni derivaţi din aceşti atomi, fiecare având o încărcătură electrică specifică şi emiţând, de asemenea, radiaţii cu lungimi de undă specifice.

Diversele componente ale atmosferei solare emit radiaţii cu lungimi de undă caracteristice.

Măsurând şi înregistrând aceste radiaţii, telescoapele solare furnizează informaţii despre diferitele componente ale Soarelui şi îi ajută pe oamenii de ştiinţă să urmărească modul în care circulă particulele şi căldura prin atmosfera Soarelui.