Home » D:News » NASA anunţă descoperirea a 715 planete noi în afara sistemului nostru solar. Patru din acestea sunt locuibile

Descopera 02.27.2014
NASA a confirmat descoperirea unui număr record de 715 exoplanete, detectate anterior cu ajutorul telescopului spaţial Kepler. Pe patru din aceste planete ar putea exista forme de viaţă.

Recenta descoperire dublează numărul exoplanetelor (planete din afara sistemului nostru solar) existente în galaxia noastră, care se ridică acum la 1.700.

Cele 715 planete se află în sisteme solare similare cu al nostru, unde mai multe planete orbitează o stea. Dintre ele, patru planete (Kepler-174d, Kepler-296f, Kepler-298d and Kepler-309c) sunt în zona locuibilă a stelei lor, adică la o distanţa ideală, care permite existenţa apei în stare lichidă şi poate chiar a unor forme de viaţă.

Dintre planetele confirmate recent, 95% sunt mai mici decât Neptun (care este de aproape 4 ori mai mare ca Terra), prin urmare nu sunt cu mult mai mari ca Pământul.

Primele planete din afara sistemului nostru solar au fost detectate în urmă cu 20 de ani, iar de atunci verificarea acestora a fost foarte dificilă. Cercetătorii trebuie să fie siguri că informaţiile lor privind existenţa unei anumite planete sunt corecte.

Acum, oamenii de ştiinţă de la NASA au folosit o metodă nouă, statistică, pe care au aplicat-o simultan la mai multe planete detectate.

Lungul drum spre Terra 2. Planetele care pot fi considerate „al doilea Pământ”

Sunt luate în calcul stelele care au în jurul lor mai mult de o planetă, explică Jack Lissauer, de la Ames Research Center al NASA. Tehnica foloseşte apoi calculul probabilităţilor, fiind o validare prin multiplicare.

Cu 4 ani în urmă, telescopul Kepler a observat mii de potenţiale planete, dar acestea trebuiau verificate şi existenţa lor confirmată. La această analiză recentă, astronomii au confirmat descoperirea a 305 stele şi 715 planete.

Patru planete sunt de doar 2,5 ori mai mari ca Pământul şi se află în zona locuibilă a stelei lor. Una din aceste interesante planete, numită Kepler-296f, orbitează o stea care are jumătate din mărimea Soarelui nostru şi doar 5% din luminozitatea lui.

Planeta este de două ori mai mare ca Terra, dar cercetătorii nu ştiu dacă este o planetă gazoasă sau una acoperită de un ocean foarte adânc.

Jason Rowe, cercetător la Institutul SETI, spune că aceste descoperiri ne arată cât de mult seamănă lumea noastră cu alte lumi îndepărtate.

Lansat în martie 2009, telescopul spaţial Kepler orbitează în jurul Soarelui şi are misiunea de a căuta în afara sistemului nostru solar planete similare cu Terra.

Misiunea lui ar fi trebuit să se încheie anul trecut, dar NASA a decis să-l menţină în funcţiune până în anul 2016, cu un cost care se ridică anual la 20 de milioane de dolari.

Până acum, Kepler a detectat peste 3.600 de potenţiale planete, dintre care 961 au fost verificate şi declarate reale (715 fiind anunţate de NASA miercuri).

El ar putea funcţiona în continuare, pentru că membrii echipei au propus lansarea misiunii K2, care ar însemna observarea unor obiecte şi fenomene din Univers, cum sunt cometele, asteroizii şi supernovele. NASA va decide în această vară dacă aprobă misiunea K2.

Un nou incident aerian ruso-american a avut loc deasupra Oceanului Pacific