Home » D:News » Pilula care ar putea încetini procesul de îmbătrânire. Cercetătorii anunţă o descoperire importantă

Publicat: 03.03.2014
Un medicament ar putea revoluţiona medicina, ajutând oamenii să trăiască mai mult şi mai sănătos, scăpându-i de unele necazuri provocate de procesul îmbătrânirii.

Cercetătorii americani au descoperit o proteină numită SIRT 1, care măreşte durata de viaţă şi previne apariţia unor probleme provocate de îmbătrânire. Proteina îmbunătăţeşte starea de sănătate, scade nivelul colesterolului şi poate chiar să vindece diabetul.

Cercetătorii de la Institutul Naţional de Geriatrie au testat efectele unei molecule numită SIRT 1720, care activează proteina SIRT 1.

Profesorul Rafael de Cabo spune că această moleculă sintetică a ajutat la ameliorarea unor boli cronice şi a îmbunătăţit metabolismul unor şoareci hrăniţi cu o dietă standard.

Chiar dacă testele au fost făcute doar pe cobai de laborator, oamenii de ştiinţă cred că pot obţine un medicament care să aibă efecte şi la oameni.

De asemenea, molecula creşte cu peste 8% speranţa de viaţă şi ajută la pierderea în greutate, reducând procentul de grăsime din organism. În plus, funcţiile motorii au fost mult îmbunătăţite, la fel şi coordonarea mişcărilor.

Scăzând nivelul colesterolului, molecula protejează împotriva bolilor cardiovasculare şi chiar împotriva diabetului.

Testele trebuie însă extinse şi efectuate şi pe oameni, pentru ca specialiştii să fie siguri că remediul va fi eficient.