Home » D:News » Imagini în premieră, surprinse de telescopul Hubble: un asteroid s-a dezintegrat în spaţiu. Unele fragmente vor ajunge pe Terra (VIDEO)

Publicat: 07.03.2014
Telescopul Hubble a fotografiat pentru prima dată momentele în care un asteroid s-a rupt în bucăţi, în spaţiu. Mai multe din aceste mici fragmente vor ajunge la un moment dat în atmosfera terestră, spun astronomii.

Asteroidul P/2013 R3 s-a dezintegrat în spaţiu timp de mai multe luni, iar telescopul Hubble a reuşit să înregistreze aceste momente.

Fiecare din cele 10 fragmente rezultate are o coadă ca de cometă, cele mai mari bucaţi având diametrul de 365 de metri.

P/2013 R3 a fost observat prima dată în septembrie 2013, iar câteva săptâmâni mai târziu experţii de la observatorul Keck din Hawaii remarcau deja prezenţa a trei bucăţi de rocă.

La o analiză mai atentă, cu telescopul Hubble, astronomii au observat că sunt de fapt 10 fragmente, dintre care 4 au aproximativ 365 metri lăţime.

Asteroidul a început să se dezintegreze anul trecut, dar porcesul continuă şi acum, spun astronomii.

Ei cred că dezintegrarea a avut loc din cauza luminii solare, care a făcut asteroidul să se rotească mai repede, iar forţa centrifugă a dus la fragmentarea lui.

P/2013 R3 avea probabil o structură internă fragilă, el fiind la rândul său un fragment dintr-o rocă spaţială mult mai mare, care s-a ciocnit cu numeroşi alţi asteroizi în trecut, cu miliarde de ani în urmă.

Rămăşiţele lui P/2013 R3, care cântăresc în total în jur de 200.000 de tone, se vor prăbuşi pe Soare, dar unele bucăţi vor ajunge şi în atmosfera Terrei, sub forma unor meteori.