Home » D:News » Diagrama care arată cum sunt înrudite toate rasele de câini şi cum a evoluat cel mai bun prieten al omului (FOTO, VIDEO)

Descopera 03.25.2014
V-aţi gândit vreodată cum este înrudit micul chihuahua cu temutul rottweiller? Un artist a realizat o diagramă cu 181 de rase de căţei, în care oricine poate vedea ce legături există între anumite rase.

De la căţei de apartament, mici şi pufoşi, până la câini de pază sau de vânătoare, toate rasele sunt prezentate în această diagramă.

Cu ajutorul acestui arbore genealogic, puteţi vedea cum este înrudit un chihuahua, cel mai mic câine din lume, cu un rottweiler, care este un câine de pază.

Rasele sunt împărţite pe categorii, pentru o delimitare mai uşoară: căţei „de jucărie”, de pază, rase sportive.

Poate părea incredibil că toate aceste rase sunt înrudite, pentru că diferă foarte mult ca mărime şi caracteristici. Dar să nu uităm că toţi câinii fac parte dintr-o singură specie – Canis lupus familiaris.

Codul lor genetic este relativ simplu comparativ cu al altor specii, de aceea câinii se adaptează uşor la schimbări cum ar fi forma urechilor sau tipul de păr, aceste modificări fiind controlate de o singură variaţie genetică.

Potrivit unui studiu realizat la începutul acestui an, câinii şi lupii au evolut dintr-un strămoş comun, care a trăit în urmă cu 11.000-34.000 de ani.

Studiul schimbă clasica poveste, pe care mulţi o credeau reală, a domesticirii unor lupi, din care ar fi evoluat apoi câinii.

Rasele de câini sunt mai înrudite între ele decât cu lupii, aspectul lor diferit fiind determinat de numeroase încrucişări între rase, care au avut loc în decursul timpului.