Home » D:News » Ciorile au nivelul de inteligenţă al unui copil de 7 ani. Ce sunt în stare să facă aceste păsări

Publicat: 27.03.2014
Cercetătorii au realizat un studiu care arată că aceste păsări sunt la fel de inteligente ca un copil de 7 ani. Ei au testat 6 corbi din Noua Caledonie, care au fost puse să rezolve probleme ce presupuneau înţelegerea legăturii dintre cauză şi efect.

Sarcinile pe care păsările le-au rezolvat s-au inspirat din fabula lui Esop, despre o cioară care arunca pietre pentru a creşte nivelul apei dintr-un puţ, ca să-şi poată potoli setea.

La fel, aceşti corbi au înţeles ce trebuie să facă pentru a putea pescui hrana dintr-un recipient plin cu apă, ridicând nivelul lichidului prin aruncarea unor obiecte grele.

Interesant este că ei au ştiut că trebuie să arunce în apă obiecte cât mai grele, nu uşoare, care ar fi plutit.

Corbii nu au reuşit însă să rezolte alte teste mai grele, care ar fi presupus înţelegerea lăţimii unui tub cu apă.

Cu toate acestea, cercetătorii spun că nivelul de inteligenţă al corbilor, care au înţeles legătura cauza-efect, este similar cu cel al unui copil de 7 ani, declară Sarah Jelbert, de la Universitatea din Auckland, Noua Zeelandă.

Corbii din Noua Caledonie sunt cunoscute pentru inteligenţa şi inventivitatea lor.

Ele sunt singura specie, în afară de primate, care ştie să utilizeze unelte cum sunt beţele şi cârligele.

Un experiment similar recent, al biologului Alex Taylor, a demonstrat că o cioară poate rezolva în doar 2 minute şi jumătate o problemă care presupunea îndeplinirea a 8 paşi.

Rezultatele celor două studii au fost publicate în revista online PLOS ONE.