Home » D:News » Cercetătorii au explicat un comportament neînţeles până acum. De ce bagă bebeluşii diferite obiecte în gură

Descopera 04.02.2014
Toţi părinţii observă că bebeluşii au tendinţa să ia de jos tot felul de obiecte şi să le bage în gură, riscând astfel să se înece. Pediatrii ştiu că acest comportament este normal până la o anumită vârstă, dar până acum nimeni nu a înţeles de ce au micuţii acest reflex.

Cercetătorii de la Institutul de Ştiinţe Cognitive din Bron, Franţa, spun că acest comportament este practic înscris în creierul copilui încă dinainte de naştere. Au fost observaţi la ecografie fetuşi care îşi sugeau degetul în pântecul mamei.

Acum, cercetătorii au analizat reacţia unor persoane de diferite vârste, care erau operaţi pe creier. În timpul intervenţiei, stimulând anumite zone ale creierului, ei au reuşit să-i facă pe pacienţii inconştienţi să ridice mâna şi să deschidă gura.

Astfel, oamenii de ştiinţă au înţeles că acest comportament este stocat în creier dinaintea naşterii, fiind întâlnit chiar şi la primate, prin urmare nu este ceva învăţat.

Creierul primatelor este la naştere asemeni unei „budinci”, iar neuronii sunt imaturi, dar unele conexiuni trebuie să funcţioneze de la bun început, de aceea există aceste comportamente dobândite, explică Jon Kass, neurolog la Universitatea Vanderbilt din Nashville, care precizează că şi creierul unui bebeluş este la fel.