Home » D:News » Avertisment pentru femeile însărcinate: o acţiune simplă poate afecta sistemul imunitar al bebeluşilor! Ce trebuie evitat

Publicat: 24.04.2014
Antibioticele administrate în timpul sarcinii pot afecta sistemul imunitar al bebeluşilor, potrivit unui studiu realizat recent de Children's Hospital din oraşul american Philadelphia.

Cercetătorii americani au descoperit că medicamentele administrate contra infecţiilor pot să influenţeze negativ sistemul imunitar al bebeluşilor.

În schimb, viitoarele mame pot stimula capacitatea bebeluşilor lor de a evita bolile, transmiţându-le prin cordonul ombilical anumiţi microbi.

Potrivit acestui studiu, bacteriile din intestin joacă un rol crucial în stimularea sintezei rapide de celule albe care luptă contra infecţiilor.

La fel ca oamenii, femelele de şoareci studiate aveau un număr mare de celule albe în organism în jurul datei la care urmau să facă pui, însă acel număr de celule albe era mai mic în cazul mamelor cărora le-au fost administrate antibiotice.

Din acest motiv, puii lor erau mult mai vulnerabili în faţa infecţiilor cu E.coli, în special în cazul în care puii se năşteau prematur.

Expunerea mamelor şi a puilor lor la antibiotice reduce diversitatea de bacterii din intestin şi, întrucât multe dintre acestea au un rol benefic, antibioticele reduc rezistenţa puilor la infecţii.

Bebeluşii în stare critică sunt adeseori trataţi cu antibiotice, administrate ca măsură preventivă, fără ca medicii să deţină dovada prezenţei unei infecţii în organism. Medicii americani consideră că bebeluşii încă nenăscuţi au mai mult de beneficiat dacă mamele lor sunt tratate cu bacterii care să le stimuleze sistemul imunitar în loc să fie tratate cu antibiotice.

Studiul a fost publicat în revista Nature Medicine.