Home » D:News » Aspirina reduce cu 50% riscul de cancer colorectal, însă doar în cazul unor anumite persoane. Ce face diferenţa

04.25.2014
Aspirina poate reduce cu 50% riscul de cancer colorectal, însă doar în cazul persoanelor purtătoare de anumite gene, care produc un nivel ridicat dintr-o anumită enzimă, conform unui studiu extins, publicat miercuri în revista americană Science Translational Medicine, informează AFP.

O serie de cercetări au indicat deja că acest analgezic este asociat cu o scădere a riscului de cancer în general şi al riscului de maladii cardiovasculare, dar acest nou studiu pe termen lung permite o identificare mai precisă a persoanelor care pot beneficia de efectele aspirinei de prevenire a cancerului de colon.

Aceşti cercetători au examinat ţesuturi prelevate de la 270 de pacienţi cu cancer de colon, care au făcut parte dintr-un grup de 127.865 de participanţi la acest studiu şi care au fost monitorizaţi timp de 30 de ani.

Oamenii de ştiinţă au constatat că persoanele cu un profil genetic care nu le permite să producă niveluri ridicate ale enzimei 15-PGDH nu beneficiază aproape deloc de proprietăţile preventive ale aspirinei împotriva cancerului colorectal.

Dacă urmăriţi subiecţii din studiu cu niveluri ridicate ale enzimei 15-PGDH, care au luat aspirină, aceştia şi-au redus la jumătate riscul de cancer de colon„, a precizat Sanford Markowitz, profesor de genetică a cancerului la Facultatea de medicină a Universităţii Case Western Reserve din Cleveland (Ohio), principalul autor al cercetării.

Pe de altă parte, pacienţii cu „niveluri reduse de 15-PGDH nu au obţinut niciun avantaj din administrarea de aspirină„, a adăugat acesta într-un comunicat.

Identificarea persoanelor care pot avea un risc mai scăzut de cancer de colon prin administrarea de aspirină este importantă în măsura în care acest medicament poate prezenta un risc crescut de ulcer stomacal şi de hemoragie gastrointestinală gravă în cazul anumitor subiecţi, au explicat cercetătorii.

Astfel, s-ar putea stabili profiluri pentru a cântări riscurile în raport cu avantajele administrării aspirinei.

Scopul cercetătorilor este să vadă dacă este posibil să pună la punct un test care ar putea permite medicilor să determine dacă pacienţii lor pot beneficia de efectele pozitive ale aspirinei.

În afară de punerea la punct a unui test care măsoară nivelurile enzimei 15-PGDH, autorii studiului urmăresc să efectueze un test clinic care să le permită să îşi confirme descoperirea.

Conform datelor oferite de American Cancer Society, cancerul colorectal va afecta 137.000 de americani în 2014 şi va ucide 50.000 dintre aceştia, fiind a doua formă de cancer, din punctul de vedere al mortalităţii, după cel pulmonar.

Cu toate acestea, rata mortalităţii din cauza cancerului a scăzut considerabil în ultimii 20 de ani în urma depistării precoce, mai ales prin intermediul colonoscopiei.

Surse: Mediafax, Eurekalert