Home » D:News » Forme de viaţă pe Marte? Anunţul cercetătorilor, după ce au analizat mostre prelevate de pe roverul Curiosity

Publicat: 21.05.2014
Oamenii de ştiinţă au declarat că robotul Curiosity a dus pe Marte, accidental, 377 de tulpini bacteriene, în ciuda metodelor folosite pentru curăţarea roverului înainte de lansare.

Mostrele preluate de pe robot chiar înainte de lansarea acestuia au demonstrat existenţa a 377 de tulpini, dintre care 65 de specii de bacterii, majoritatea din genul Bacillus.

Cercetătorii de la Universitatea din Idaho au reprodus apoi condiţiile întâlnite de rover şi au aflat că 11% dintre aceste forme de viaţă ar fi putut supravieţui călătoriei în spaţiu şi probabil acum au ajuns pe Marte.

În mod normal, aparatele care sunt trimise în spaţiu sunt foarte atent curăţate şi sterilizate, tocmai pentru a nu contamina alte planete.

În cazul roverului Curiosity, protocolul de curăţare nu a fost respectat, precizează experţii, într-un articol pubicat în revista Nature.

Robotul, care a fost lansat pe 26 noiembrie 2011 şi a ajuns pe Marte în august 2012 , cercetează acum Muntele Sharp şi prelevează mostre de sol, care vor fi analizate ulterior.