Home » D:News » În Antarctica au fost descoperite singurele fiinţe capabile să supravieţuiască în spaţiu!

Publicat: 10.07.2014
O nouă specie de nevertebrate microscopice extrem de rezistente, care pot să supravieţuiască în condiţii foarte vitrege, inclusiv în spaţiu, a fost descoperită în Antarctica.

Noua specie, denumită „urs de apă”, face parte din familia Tardigradelor, şi a fost descoperită în timpul unei expediţii ştiinţifice în Victoria Land, o regiune din Antarctica.

Multe dintre aceste vieţuitoare, care nu depăşeau în lungime o jumătate de milimetru, trăiau în coloniile de muşchi şi licheni dintr-un crater creat de gheţari străvechi.

Membrii din familia Tardigradelor au fost descoperiţi anterior la altitudini mari din zone montane, în zone deşertice extrem de fierbinţi şi la adâncimi impresionante pe fundurile oceanelor, dar niciodată până acum în Antarctica.

Aceste vieţuitoare sunt extrem de rezistente şi au reuşit să supravieţuiască inclusiv atunci când, în cadrul unui experiment, au fost expuse mediului ostil din spaţiul cosmic.

„Ursul de apă” este singura vieţuitoare cunoscută până acum de savanţi care poate să supravieţuiască vidului din spaţiu. El a fost testat, de asemenea, la temperaturi scăzute extreme, temperaturi ridicate peste punctul de fierbere al apei, presiuni ridicate, deshidratare, otravă şi radioactivitate.

Acest animal microscopic, răspândit la scară planetară, trăieşte în muşchi şi licheni şi se hrăneşte cu celule de plante sau cu nevertebrate mici.

Sandra McInnes, cercetătoare la British Antarctic Survey, care a contribuit la validarea descoperirii, a declarat: „La microscop, aceste animale au un mers foarte încet şi seamănă cu nişte urşi care păşesc încet. Au patru perechi de picioare, însă nu pot să pună jos picioarele din spate şi se arcuiesc pentru a ajunge la diverse surse de hrană. Gura în formă de con are un mic orificiu în mijloc, prin care trece hrana. Animalul are şi doi ochi care sunt sensibili la lumină. Muşchii îi ajută să îşi mişte ghearele la fel ca palmele umane. Seamănă cu un armadillo”.

Au fost testaţi în spaţiu, în azot lichid, puşi la presiuni mari şi aruncaţi în substanţe chimice foarte toxice, dar ei au rezistat şi erau foarte bine după ce au fost spălaţi cu apă. Oamenii de ştiinţă chiar au obţinut pui din exemplarele trimise în spaţiu în cadrul misiunilor organizate de agenţiile spaţiale din Europa şi America„, a adăugat ea.

Exemplarele din noua specie – care au o culoare roşu-portocaliu, prezintă un fel de perniţe în spatele ghearelor şi un model distinct de fire de păr dispuse pe corp – au fost descoperite de cercetătorul italian Robert Guidetti, profesor la Universitatea Modena şi Reggio Emilia.

Caravanele medicale au găsit copii subnutriți și cu anemii carențiale în comunitățile rurale vulnerabile
Cine este prima femeie care va conduce forțele armate ale Canadei?
O jurnalistă care a făcut o glumă despre Giorgia Meloni va plăti 5.000 de euro