Home » D:News » Cele mai spectaculoase imagini cu SuperLuna realizate în România, în lume şi în spaţiu (GALERIE FOTO)

Marius Comper 08.11.2014
Fenomenul astronomic de Lună plină la perigeu - cunoscut în ultimii ani sub denumirea pompoasă de "Super Lună" -, când satelitul natural al Pământului află la o depărtare de 356.896 de kilometri de Terra, a putut fi observat în noaptea de duminică spre luni.

„Super Luna” reprezintă acel fenomen astronomic care constă în suprapunerea fazei de Lună plină/ Lună nouă cu poziţia satelitului la perigeul – punctul cel mai apropiat de Terra de pe orbita satelitului – traiectoriei sale circumterestre.

„Super Lună” este un termen nou introdus în astronomia modernă şi a fost inventat de astronomul Richard Nolle în 1979. Termenul, foarte pompos, a devenit foarte popular în ultimii ani. Anterior, astronomii numeau acest fenomen pur şi simplu „Lună plină la perigeu”, respectiv „Lună nouă la perigeu”.

Potrivit definiţiei date de Richard Nolle, o „Super Lună” este o Lună nouă sau una plină care se află la punctul cel mai apropiat de Terra pe orbita satelitului. Fenomenul este considerat banal din punct de vedere astronomic, pe parcursul unui an putând fi observate, în medie, aproximativ 4-6 „Super Luni”.

De asemenea, aproximativ o dată la un an şi 48 de zile, Luna se află la perigeul maxim.

În ceea ce priveşte anul 2014, potrivit definiţiei lui Nolle, se pot observa cinci „Super Luni”. Prima din 2014 a fost pe 1 ianuarie, a doua, pe 30 ianuarie, a treia, pe 12 iulie, a patra pe 10 august.

Ultima „Super Lună” a acestui an va fi pe 9 septembrie.

Astronomii spun că nu se poate sesiza o diferenţă cu ochiul liber între o „Super Lună” şi o Lună plină/ Lună nouă obişnuită.

Iată imaginile cu „Super Luna” realizate din spaţiu de cosmonautul Oleg Artemyev de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale:

Iată cele mai spectaculoase fotografii realizate în România şi în lume cu ocazia acestui fenomen astronomic:

Luna plina poate fi observata in spatele unui foc de tabara, in orasul Baia de Arama, duminica, 10 august 2014. „Super Luna” reprezinta acel fenomen astronomic care consta în suprapunerea fazei de Luna plina/ Luna noua cu pozitia satelitului la perigeul – punctul cel mai apropiat de Terra de pe orbita satelitului – traiectoriei sale circumterestre.    (JUSTIN STAVARU / MEDIAFAX FOTO)Luna plina poate fi observata in spatele unui foc de tabara, in orasul Baia de Arama, duminica, 10 august 2014.

Imagine cu luna plina, in Timisoara, duminica, 10 august 2014. „Super Luna” reprezinta acel fenomen astronomic care consta în suprapunerea fazei de Luna plina/ Luna noua cu pozitia satelitului la perigeul – punctul cel mai apropiat de Terra de pe orbita satelitului – traiectoriei sale circumterestre.    (SEBASTIAN TATARU / MEDIAFAX FOTO)Imagine cu luna plina, in Timisoara, duminica, 10 august 2014.

Luna plina poate fi observata printre fire de inalta tensiune, in Bucuresti, duminica, 10 august 2014. „Super Luna” reprezinta acel fenomen astronomic care consta în suprapunerea fazei de Luna plina/ Luna noua cu pozitia satelitului la perigeul – punctul cel mai apropiat de Terra de pe orbita satelitului – traiectoriei sale circumterestre.    (OCTAV GANEA / MEDIAFAX FOTO)Luna plina poate fi observata printre fire de inalta tensiune, in Bucuresti, duminica, 10 august 2014.

Luna plina poate fi observata printre fire de inalta tensiune, in Bucuresti, duminica, 10 august 2014. Super Luna” reprezinta acel fenomen astronomic care consta în suprapunerea fazei de Luna plina/ Luna noua cu pozitia satelitului la perigeul – punctul cel mai apropiat de Terra de pe orbita satelitului – traiectoriei sale circumterestre.    (OCTAV GANEA / MEDIAFAX FOTO)Luna plina poate fi observata printre fire de inalta tensiune, in Bucuresti, duminica, 10 august 2014. Super Luna