Home » D:News » „Testarea terapiilor alternative pe oameni este inutilă”. Doi cercetători spun că studiile trebuie oprite

Publicat: 23.08.2014
Doi cercetători americani consideră că unele terapii din medicina alternativă nu ar mai trebui testate pe oameni, pentru că studiile sunt practic inutile, eficienţa acestor metode fiind similară unui placebo.

David Gorski, de la Universitatea Wayne, şi Steven Novella, de la Yale, au publicat o lucrare în care susţin că studiile menite să verifice eficienţa unor tratamente alternative nu sunt etice, pentru că aceste remedii nu au cum să funcţioneze.

Ei cred că tratamentele acestea sunt în mod clar ineficiente, prin urmare este inutilă cercetarea lor cu metode ştiinţifice.

Cei doi oameni de ştiinţă se referă la homeopatie şi la Reiki. În cazul homeopatiei, cei doi critică principiul de bază – o subsanţă este mai puternică dacă este cât mai diluată şi apa poate „reţine” informaţia dintr-o substanţă. Aceste principii contravin legilor fizicii şi chimiei, spune Gorski.

Reiki este o altă metodă de terapie care este aspru criticată. Ea se bazează pe manipularea energiilor vindecătoare ale pacientului, dar nu există vreo dovadă că aceste energii există cu adevărat.

Potrivit celor doi savanţi, chiar dacă studiile vor continua în acest domeniu şi vor dovedi ineficienţa tratamentelor, cei care cred în ele nu vor fi influenţaţi şi vor continua să creadă indiferent de rezultatul cercetărilor.

Astfel, susţin cei doi, înainte de a se face studii pe oameni pentru anumite tratamente care sunt populare, cercetătorii ar trebui să ţină cont dacă există o baza ştiinţifică pentru aceste remedii.