Home » D:News » Airbus Group va produce noua capsulă spaţială americană Orion

Airbus Group va produce noua capsulă spaţială americană Orion

Publicat: 18.11.2014
Airbus Group va concepe şi va produce noua capsulă spaţială americană Orion, devenind astfel prima companie europeană care va oferi elemente tehnice de o importanţă critică pentru acest proiect spaţial american, au anunţat luni reprezentanţii acestui grup, citaţi de Reuters.

Potrivit Airbus, cel mai mare grup aerospaţial european, acest contract, semnat cu Agenţia Spaţială Europeană (ESA), are o valoare de 390 de milioane de euro.

Contractul a fost semnat la doar câteva zile după ce oamenii de ştiinţă europeni au reuşit să plaseze un robot pe suprafaţa unei comete, realizând astfel o premieră în istoria spaţială.

NASA intenţionează să folosească viitoarea capsulă Orion pentru a transporta astronauţi pe un asteroid care a fost relocat cu ajutorul unor sonde spaţiale pe o orbită înaltă în jurul Lunii.

Apoi, agenţia spaţială americană doreşte să folosească aceeaşi capsulă Orion pentru a trimite un echipaj de patru astronauţi pe planeta Marte.

Designul noului modul spaţial Orion va avea la bază structura ATV-urilor (Automated Transfer Vehicle) concepute şi construite de grupul Airbus pentru a transporta provizii şi combustibil la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS).