Home » D:News » Micro-maşini care livrează medicamente direct în organismul unor şoareci

Micro-maşini care livrează medicamente direct în organismul unor şoareci

01.20.2015
Micro-maşini care livrează medicamente direct în organismul unor şoareci
Cercetătorii au reuşit pentru prima dată să livreze medicamente direct în ţesutul dorit folosind "micro-maşini" pe care le-au introdus în organismul unor şoareci de laborator, informează bbc.com.

Dispozitivele microscopice au livrat o încărcătură de nanoparticule direct în ţesutul care căptuşeşte interiorul stomacului unui şoarece, iar studiul care prezintă această premieră ştiinţifică, realizat de cercetătorii de la Universitatea California, a fost publicat în revista ACS Nano.

Utilizările de ordin medical ale „micro-maşinilor” includ livrarea de medicamente în zone bine stabilite din organism, dar, până în prezent, au fost testate doar în laborator, pe celule crescute în afara organismului.

Dispozitivele microscopice, realizate din tuburi de polimeri acoperite cu zinc, au o lungime de doar 20 de micrometri sau 0,02 milimetri, adică aproximativ grosimea unui fir de păr uman.

La contactul cu acidul din stomac, zincul reacţionează şi produce bule de hidrogen, care propulsează dispozitivele în ţesutul care căptuşeşte stomacul şi se ataşează de acesta. Micro-aparatele se dizolvă apoi şi livrează încărcăturile în ţesutul stomacal.

Cercetătorii au declarat că metoda poate oferi un mod mai eficient de livrare a medicamentelor în stomac, pentru a trata ulcerul peptic şi alte boli.

În articolul de prezentare a studiului, savanţii spun că este nevoie de alte cercetări pentru „a evalua mai în amănunt eficienţa şi funcţionalitatea diferitelor micro-dispozitive create de om în interiorul organismelor vii. Acest studiu reprezintă primul pas”.

Ideea chirurgiei la scară moleculară a fost expusă pentru prima dată de celebrul fizician Richard Feynman, într-o prelegere din 1959.

În discursul susţinut la un eveniment organizat de American Physical Society, Feynman a explicat: „Deşi este o idee foarte exotică, ar fi foarte interesant, în domeniul chirurgiei, dacă pacientul ar putea înghiţi chirurgul.

Introducem chirurgul mecanic în interiorul vasului de sânge şi acesta ajunge la inimă şi cercetează teritoriul. Descoperă care valvă este cea cu probleme şi apoi ia un mic cuţit şi o taie”.

Ideea de bază a fost preluată în literatura ştiinţifico-fantastică şi în filmul cult din 1966 „Călătorie fantastică/ Fantastic Voyage”, deşi, în acea peliculă, o echipă de oameni miniaturizaţi au călătorit în interiorul corpului la bordul unei mici nave şi nu o serie de mici dispozitive autonome.

Lucrurile pe care părinții nu ar trebui să le facă pe reţelele de socializare