Home » D:News » Detaliul inexplicabil fotografiat de sonda Dawn pe planeta pitică Ceres

Detaliul inexplicabil fotografiat de sonda Dawn pe planeta pitică Ceres

01.27.2015
Detaliul inexplicabil fotografiat de sonda Dawn pe planeta pitică Ceres
Sonda spaţială Dawn se apropie tot mai mult de planeta pitică Ceres şi deja a fotografiat un detaliu interesant, pe care astronomii vor să-l analizeze mai atent, ca să găsească o explicaţie.

După cum se vede şi în această fotografie, pe planetă apare un punct alb, foarte vizibil şi destul de mare.

Acest punct luminos fusese observat şi de Telescopul Spaţial Hubble în 2003 şi 2004.

Deocamdată, imaginile furnizate de sonda Dawn nu pot oferi informaţii suplimentare despre această pată ciudată, dar îi confirmă existenţa.

Mark Rayman, inginerul şef al Misiunii Dawn, spune că NASA va continua cercetarea în acest sens, iar în momentul de faţă nu are o explicaţie pentru existenţa petei albe.

Este posibil să fie un crater recent format sau o regiune acoperită cu gheaţă.

Sonda spaţială Dawn va intra pe orbita lui Ceres pe 6 martie, iar imaginile pe care le va putea oferi vor fi mult mai clare şi mai detaliate decât până acum.

Sonda a cercetat şi asteroidul Vesta, unul dintre cei mai mari asteroizi din sistemul nostru solar. Şi pe suprafaţa acestuia au fost observate mici pete mai deschise la culoare, despre care astronomii nu ştiu încă nimic.