Home » D:News » Mumii care au rezistat 7.000 de ani riscă să se transforme într-un ”noroi” negru la un muzeu din Chile

Publicat: 10.03.2015
Faimoasele mumii Chinchorro din Chile, cele mai vechi rămăşiţe umane, conservate remarcabil de bine de circa 7.000 de ani, riscă să se degradeze din cauza unor probleme de umiditate.

Oamenii de ştiinţă au început să observe deterioarea acestor mumii la muzeul arheologic al Universităţii Tarapaca din Arica, Chile, unde sunt păstrate 120 de astfel de mumii. În unele cazuri, specimenele au început să se transforme într-un ”nămol” negru.

”În ultimii zece ani, procesul s-a accelerat”, a comentat Marcela Sepulveda, profesor de arheologie. ”Este foarte important să aflăm cât mai multe despre cauzele acestui fenomen şi să convingem universitatea şi guvernul să facă tot ce este necesar pentru a conserva mumiile Chinchorro şi pe viitor”, a adăugat el.

Sepulveda a cerut sprijinul unul cercetători din Europa şi America de Nord, printre care şi Ralph Mitchell, profesor de biologie aplicată la Şcoala de Inginerie şi Ştiinţe Aplicate de la Harvard.

”Ştim că mumiile se degradează, însă nu ştim de ce. Acest tip de degradare nu a fost studiat înainte”, a spus Mitchell.

O analiză a microflorei a dezvăluit prezenţa unor bacterii care nu provin de la organisme antice, acestea fiind întâlnite pe pielea oamenilor. Aceste bacterii încep să ”mănânce” pielea odată ce temperatura şi umiditatea sunt potrivite.

Cercetătorii sunt de părere că muzeul ar trebui să păstreze nivelul de umiditate între 40 şi 60 la sută pentru a evita deterioarea mumiilor.

Sursă: Science Recorder