Home » D:News » ”Casa experimentelor”, locul unde tinerii pasionaţi de şiinţă pot realiza experimente interactive pentru aprofundarea cunoştinţelor de la şcoală – GALERIE FOTO

Publicat: 21.05.2015
Tinerii pasionaţi de ştiinţă vor putea experimenta în moduri interactive diferite fenomene mecanice, fizice, chimice, meteorologice, de geografie, de sănătate sau de matematică la centrul ştiinţific ”Casa Experimentelor” care se va lansa miercuri, 27 mai.

Casa Experimentelor este prima expoziţie ştiinţifică non-profit din România, având ca scop principal creşterea nivelul de educaţie prin stimularea interesului pentru ştiinţă la copii şi tineri.

”Conceptul de bază al Casei Experimentelor se bazează, ca şi metodă, pe tendinţa copiilor de a se juca, mai mult decât de a citi. Experimentele interactive şi variate vor crea contextul în care va face posibilă experimentarea personală a fenomenelor ştiinţifice din diferite domenii: mecanică, fizică, chimie, meteorologie, geografie, sănătate, matematică. Conceptele cheie ale Casei Experimentelor sunt: pune mana şi testeaza”, se arată într-un comunicat transmis de Asociaţia pentru Formare şi Technorama Science Center.

Proiectul ”Casa Experimentelor” este co-finanţat printr-un grant din partea Elveţiei.

Iniţiatorii proiectului susţin că una dintre cauzele rezultatelor tot mai slabe obţinute de elevi la examene precum cel de Bacalaureat o reprezintă lipsa unei conexiuni dintre teoria predată în şcoală şi aspectele practice care au o explicaţie ştiinţifică.

”Casa Experimentelor va răspunde acestor nevoi contribuind la cultivarea talentelor şi minţii tinerei generaţii pentru ştiinţă”, arată organizatorii.

Programul urmăreşte implementarea unor metode de învăţare deja testate şi apreciate în alte state.

Parteneriatul creat în proiect este format din: Asociaţia pentru Formare – Partener coordonator şi Technorama Science Center – Partener Elveţian.

Suma aprobată este 236.029 de franci elveţieni, din care 92,66% sunt alocaţi partenerului coordonator şi 7,78% alocaţi partenerului elveţian. Contribuţia proprie a Asociaţiei pentru Formare este de 84.970 de franci elveţieni în numerar, din donaţii, sponsorizări şi contribuţii din impozitul pe venituri (2%).

Toate veniturile din alte activităţi taxate (de exemplu: taxa foto – video, taxa organizare petreceri pentru copii etc.) derulate în Casa Experimentelor, vor fi reinvestite în dezvoltarea centrului ştiinţific şi în oferirea unor experimente noi şi atractive publicului larg.