Home » D:News » Elementul nociv din reclame care ar putea stimula epidemia de obezitate

Elementul nociv din reclame care ar putea stimula epidemia de obezitate

12.12.2015
Elementul nociv din reclame care ar putea stimula epidemia de obezitate
Folosirea în reclame şi campanii publicitare a modelelor supraponderale ar putea să stimuleze epidemia de obezitate, potrivit unui nou studiu ştiinţific, informează dailymail.co.uk.

Noul studiu, realizat de cercetători în afaceri şi marketing, sugerează faptul că folosirea în reclame a imaginilor cu modele supraponderale „încurajează ideea că obezitatea este acceptabilă”.

Pe de altă parte, folosirea în campanii promoţionale a imaginilor cu modele subponderale sau „perfecte” din punct de vedere estetic are la rândul ei efecte dăunătoare asupra stilului de viaţă şi comportamentului alimentar al publicului larg.

Brent McFerran, cercetător la Universitatea Simon Fraser din Canada, coautor al studiului, a explicat: „Deşi studiul acesta demonstrează că acceptarea trupurilor supraponderale este asociată cu consecinţe negative, analizele arată şi că ruşinea sau stigmatizarea acestor trupuri nu reuşeşte să amelioreze motivaţia acelor persoane de a slăbi”.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii canadieni au realizat cinci experiemente, pentru a identifica felurile în care oamenii reacţionează la o serie de indicii care par să sugereze că obezitatea este acceptabilă.

În fiecare prezentare, subiecţii manifestau o intenţie sporită sau prezentau un consum efectiv de alimente nesănătoase, alături de o motivaţie redusă de a adopta un stil de viaţă sănătos.

Acţiunile lor erau determinate de „credinţa tot mai puternică în faptul că obezitatea a devenit tot mai mult acceptată din punct de vedere social”, afirmă oamenii de ştiinţă.

Autorii studiului sugerează că eforturile depuse pentru a creşte gradul de acceptare a obezităţii generează la rândul lor tot mai multe gânduri în minţile persoanelor supraponderale şi obeze care au legătură cu aspectul lor fizic şi care determină ulterior o anumită stare de „anxietate corporală”.

În mod ironic, este exact opusul obiectivelor pe care încearcă să le atingă acele reclame şi campanii promoţionale.

Autorii studiului spun că descoperirea lor ar putea avea implicaţii importante atât asupra autorilor de politici în domeniul sănătăţii publice, cât şi asupra creatorilor de reclame.

Studiul a fost publicat în Journal of Public Policy and Marketing, o revistă editată de American Marketing Association.

Sursa: Mediafax

Cele mai noi articole
Imagini uimitoare cu Venus, înregistrate de sonda Parker Solar Probe, arată ceva ce oamenii de știință nu se așteptau să vadă
Imagini uimitoare cu Venus, înregistrate de sonda Parker Solar Probe, arată ceva ce oamenii de știință nu se așteptau ...
Un aisberg uriaș s-a desprins din Antarctica, însă oamenii de știință erau pregătiți pentru eveniment
Un aisberg uriaș s-a desprins din Antarctica, însă oamenii de știință erau pregătiți pentru eveniment
Când am putea reveni la normal, după pandemie
Când am putea reveni la normal, după pandemie
În urmă cu 52 de ani, Concorde, primul avion supersonic de pasageri din lume, decola de pe aeroportul din Toulouse. VIDEO
În urmă cu 52 de ani, Concorde, primul avion supersonic de pasageri din lume, decola de pe aeroportul din Toulouse. VIDEO
Vaccinul de la Johnson & Johnson a fost aprobat oficial în Statele Unite ale Americii
Vaccinul de la Johnson & Johnson a fost aprobat oficial în Statele Unite ale Americii
Eticheta energetică UE s-a schimbat de la 1 martie
Eticheta energetică UE s-a schimbat de la 1 martie
Lupta dintre o balenă cu cocoașă și 15 orci, surprinsă în premieră
Lupta dintre o balenă cu cocoașă și 15 orci, surprinsă în premieră
Ce animal înfățișează cea mai veche pictură rupestră descoperită până acum în Australia
Ce animal înfățișează cea mai veche pictură rupestră descoperită până acum în Australia
Cea mai precisă hartă plată a Pământului creată vreodată
Cea mai precisă hartă plată a Pământului creată vreodată
Facebook a lansat aplicaţia Bars, rivalul TikTok pentru rapperi
Facebook a lansat aplicaţia Bars, rivalul TikTok pentru rapperi
Cum vor afecta investițiile în Bitcoin de 1,5 miliarde dolari Tesla în 2021
Cum vor afecta investițiile în Bitcoin de 1,5 miliarde dolari Tesla în 2021
Numărul apicultorilor din România s-a înjumătăţit în cinci ani
Numărul apicultorilor din România s-a înjumătăţit în cinci ani
Hyundai recheamă 82.000 de mașini. Este una dintre cele mai costisitoare acțiuni din istorie
Hyundai recheamă 82.000 de mașini. Este una dintre cele mai costisitoare acțiuni din istorie
Mecanismul molecular al memoriei pe termen lung, descoperit în premieră de oamenii de știință
Mecanismul molecular al memoriei pe termen lung, descoperit în premieră de oamenii de știință
O singură doză din vaccinul Pfizer reduce transmiterea virală – studiu
O singură doză din vaccinul Pfizer reduce transmiterea virală – studiu
Două fenomene cerești extrem de rare, surprinse în aceeași imagine la Observatorul Gemini din Hawaii
Două fenomene cerești extrem de rare, surprinse în aceeași imagine la Observatorul Gemini din Hawaii
Opere de artă superbe, vechi de 4.600 de ani, au dezvăluit o specie dispărută de gâscă
Opere de artă superbe, vechi de 4.600 de ani, au dezvăluit o specie dispărută de gâscă
Globurile de Aur 2021, marii câștigători. Printre ei Nomadland, The Crown și The Queen’s Gambit
Globurile de Aur 2021, marii câștigători. Printre ei Nomadland, The Crown și The Queen’s Gambit