Home » D:News » Oamenii ar putea locui pe Lună până în 2030. ESA vrea să construiască un „sat” care să înlocuiască ISS – GALERIE FOTO, VIDEO

Descopera 01.09.2016
Experţii de la Agenţia Spaţială Europeană au în plan instalarea unei baze pe Lună până în 2030, folosind tehnologia 3D.
Astfel, solul selenar ar fi transformat în locuinţe pentru astronauţi, conducerea ESA sperând ca pe viitor „satul” de pe satelitul natural al Pământului să fie un înlocuitor pentru Staţia Spaţială Internaţională.

Astronauţii ar putea trăi într-un habitat imprimat 3D pe suprafaţa Lunii în mai puţin de 15 ani, conform planurilor făcute publice de Agenţia Spaţială Europeană, în cadrul unei conferinţe internaţionale legate revenirea oamenilor pe Lună, informează Daily Mail.

De altfel, ESA a testat cu succes imprimate de cărămizi din solul selenar (regolit). Savanţii au arătat că prin tehnologia 3D pot fi realizaţi 2 – 3,5 metri de material în fiecare oră, ceea ce înseamnă că o structură întreagă ar putea fi ridicată în aproximativ o săptămână. Habitatul lunar ar putea fi construit de roboţii trimişi înaintea misiunilor cu echipaj uman.

Oficialii din întreaga lume au discutat recent propunerile pentru prima bază permanentă de pe Lună, „satul” fiind proiectat pentru a înlocui ISS. Oamenii de ştiinţă au propus ca prin tehnologia de imprimare 3D să fie create o serie de structuri permanente care folosesc regolitul (stratul pietros care acoperă suprafaţa Lunii). Astfel, până în 2030 ar putea fi gata „casele” astronauţilor.

„Satul” selenar ar putea fi locuit de primii oameni care ajung pe Lună, unde s-ar putea ridica o bază permanentă pentru a se putea realiza noi tipuri de cercetare ştiinţifică.

Baza ar putea servi, de asemenea, ca un punct de lansare pentru viitoarele misiuni pe alte planete, cum este cea dorită pe Marte.

ESA a început să joace un rol important în stabilirea unei baze pe Lună, după ce NASA a declarat că nu intenţionează să mai trimită noi misiuni cu echipaj uman.

Agenţia Spaţială Americană a anunţat că are în plan să trimită oameni pe un asteroid şi ulterior pe suprafaţa planetei Marte.

„Abandonată în ultimii 43 de ani, Luna rămâne singurul corp ceresc care a fost explorat de misiuni umane cu tehnologia actuală, dar este prost înţeleasă„, a declarat, într-un interviu pentru Le Temps, şeful ESA, Jan Woerner.

„Pentru oamenii de ştiinţă, deoarece Pământul s-a schimbat masiv de la formarea sa din cauza vegetaţiei şi animalelor, Luna reprezintă o arhivă tăcută a sistemului solar”, a explicat Jan Woerner.

Oficialul ESA şi-a exprimat speranţa ca baza de pe Lună să devină un înlocuitor pentru Staţia Spaţială Internaţională, care se află în prezent pe orbita Terrei. El a explicat că „satul” de pe Lună ar fi construit de mai multe ţări şi ar putea servi ca bază pentru turismul ştiinţific spaţial şi chiar s-ar putea dezvolta în zonă de exploatări miniere.

„Există aici regolitul – materialul ideal pentru a face beton. Am putea construi structuri, chiar şi un observator astronomic, pe partea nevăzută a Lunii”, a subliniat  Jan Woerner.

Experţi în explorare spaţială s-au întâlnit în Olanda, la Noorwijk, în decembrie 2015, la un simpozion internaţional intitulat „Luna 2020-2030: O nouă eră pentru exploarea cu misiuni umane şi robotice”.

Astfel, noile tehnologii ar putea contribui la sprijinirea vieţii umane pe Lună, inclusiv crearea de noi costume spaţiale, habitate şi modalităţi de producere a alimentelor. Unele dintre aceste tehnologii, cum ar fi serele folosite pentru a creşte salata şi alte plante, sunt deja testate pe Staţia Spaţială Internaţională.