Home » D:News » 10 beneficii uimitoare ale SĂRUTULUI, potrivit ştiinţei

10 beneficii uimitoare ale SĂRUTULUI, potrivit ştiinţei

01.11.2016
10 beneficii uimitoare ale SĂRUTULUI, potrivit ştiinţei
În timpul sărutului, în organismul nostru sunt eliberaţi hormoni precum dopamina sau serotonina.

Sărutul este cel mai evident mod prin care ne putem exprima sentimentele faţă de o altă persoană. Ba mai mult, sărutul poate fi văzut ca un mijloc prin care arătăm că suntem atraşi de altcineva. Oamenii de ştiinţă au demonstrat că, în timpul sărutului, în organismul nostru sunt eliberate substanţe precum serotonina şi oxitocina, care ne îmbunătăţesc starea de spirit din acele momente.

Iată care sunt cele mai importante beneficii pe care le putem avea în momentul în care sărutăm pe cineva:

1. Durerile fizice sunt atenuate

În timpul sărutului, sunt declanşaţi hormonii cunoscuţi sub numele de endorfine, care împiedică difuzarea senzaţiei de durere de la nervi către creier. Mai mult decât atât, sărutul este benefic pentru persoanele care suferă de dureri cronice, cauzate de boli precum artrita sau cancerul.

2. Scade presiunea arterială

Oamenii de ştiinţă au demonstrat faptul că sărutul duce la scăderea presiunii arteriale, prin dilatarea vaselor de sânge din corp. De acest efect ar putea beneficia în mod special persoanele hipertensive.

3. Putem avea o inimă mai sănătoasă

Sărutul cauzează o scădere a stresului acumulat de-a lungul zilei. Studii recente au arătat că bărbaţii care fac dragoste în mod regulat sunt cu 45% mai puţin predispuşi la boli de inimă decât cei care fac dragoste o dată pe lună. Prin urmare, bărbaţii sunt sfătuiţi să aibă acest obicei şi să renunţe la medicamentele pentru inimă.

4. Este îmbunătăţită starea sistemului imunitar

În timpul sărutului, sistemul nostru imunitar este ajutat de celulele de imunoglobină A să lupte împotriva germenilor. Totodată, sărutul ajută la scăderea imunoglobinelor E, prin eliberarea de histamină din celulele mastocite, responsabile de declanşarea reacţiilor alergice.

5. Creşte calitatea igienei orale

Sărutul cauzează creşterea nivelului de salivă din interiorul cavităţii bucale. Astfel, sunt eliberate enzime, care curăţă placa bacteriană de la suprafaţa dinţilor şi, astfel, este împiedicată apariţia cariilor.

6. Starea de spirit se îmbunătăţeşte

În momentul în care sărutăm pe cineva, în organismul nostru sunt eliberaţi hormoni precum dopamina sau serotonina. Totodată, la nivelul creierului sunt secretate molecule de endorfină, care atenuează nivelul de stres din corp. Conform unor studii, bărbaţii care îşi sărută partenerele înainte de a pleca la serviciu, sunt mult mai productivi.

7. Sunt atenuate durerile provocate de crampele menstruale

Sărutul cauzează eliberarea de endorfine, celule care determină dilatarea vaselor de sânge şi, deci, atenuarea senzaţiei de durere cauzate de crampele menstruale.

8. Durerile de cap şi migrenele pot fi resimţite mai uşor

Acest lucru se datorează secreţiei de dopamină, serotonină şi endorfină, capabile să uşureze resimţirea durerilor de cap şi a migrenelor. Drept urmare, am putea renunţa cu uşurinţă la analgezice.

9. Este îmbunătăţit tonusul muşchilor faciali

În timpul sărutului sunt angrenaţi 34 de muşchi faciali, dar şi alţi 112 de muşchi ai capului. Astfel, putem îmbunătăţi tonusul muşchilor feţei, dar şi pe cei ai gâtului.

10. Putem arde calorii

Un studiu realizat de cercetătorul Alexander DeWess arată faptul că în timpul unui sărut de circa 20 de secunde sunt arse în jur de 2-3 calorii pe minut.

Sursa: collective-evolution.com