Home » D:News » Vârtejul din păr îţi arată cât de sănătos eşti. Ce au în comun Brad Pitt şi musculiţele de fructe?

Alin Motogna 03.26.2016
Oamenii de ştiinţă americani au analizat în detaliu modul în care genele de polaritate acţionează asupra celulelor bolnave.

Puţini are crede că între Brad Pitt şi musculiţa de fructe are exista asemănări – la urma urmei, este puţin probabil că veţi merge vreodată să vedeţi un film de Hollywood în care joacă cea din urmă. Cu toate acestea, în cadrul unui studiu s-a demonstrat faptul că cei doi au, totuşi, caracteristici comune, iar acestea sunt legate de coafura actorului.

Probabil că nu toţi am fost atenţi la modul în care Brad Pitt îşi aranjează părul, însă putem observa cu uşurinţă că are mai multe vârtejuri. Din câte se pare, ele se formează datorită aşa-numitor ,,gene de polaritate”. Acestea au rolul de a ajuta la menţinerea fluxului de nutrienţi între celule, ajutându-le se comunice între ele. Mai mult decât atât, genele de polaritate stimulează anumite structuri biologice să formeze modele genetice opuse, inclusiv în cazul părului uman, ducând la creşterea firelor în direcţii opuse.

Genele au, de asemenea, rolul de a coordona poziţia celulelor în cadrul ţesuturilor. Acest mod de a dirija este întrerupt, în momentul în care celulele canceroase se deplasează în organism, pe parcursul metastazelor. În această situaţie, tratarea bolii devine deosebit de dificilă.

O echipă de cercetători din cadrul Universităţii de Stat din Michigan a studiat în detaliu modul în care genele de polaritate reuşesc să controleze activitatea celulelor, în cazul musculiţelor de fructe. Experţii au aflat că acest procest este realizat cu ajutorul unei proteine responsabile pentru suprimarea retinoblastomului, o tumoră malignă ce se formează la nivelul retinei.

Cercetătorii au eliminat această proteină din organismul muştelor şi au observat cum aspectul acestora se schimbase foarte mult. S-a analizat în detaliu modul în care perii de pe aripile lor aveau o orientare haotică, demonstrându-se faptul că gena de polaritate controlează nu numai modul în care se dezvoltă ţesuturile canceroase, ci şi felul în care se dezvoltă firele de păr.

Similitudinile genetice dintre musculiţele de fructe şi oameni arată că proteina de polaritate ne-ar putea ajuta să tratăm, în mod mult mai eficient, boli considerate acum incurabile.

Vă mai recomandăm şi: Gripa bărbătului într-adevăr există. Femeile au sisteme imunitare mai puternice, însă le paşte un PERICOL mult mai mare – FOTO+VIDEO

Genele noastre conţin fragmente de ADN non-uman. ”Am putea fi mai puţin umani decât am crezut”

Îţi este frică de bătrâneţe? Ai şanse mai mari de a suferi de Alzheimer

Lideri mondiali şi laureaţi ai Premiului Nobel cer suspendarea drepturilor intelectuale pentru COVID
Moderna vrea să introducă a treia doză pentru vaccinul anti- COVID-19
Ce este sindromul de scurgere capilară (SCLS), boala Clarkson?
Sonda InSight de pe Marte a intrat în hibernare de urgență. NASA încearcă să salveze nava spațială