Home » Știință » Genele noastre conţin fragmente de ADN non-uman. ”Am putea fi mai puţin umani decât am crezut”

Publicat: 24.03.2016
ADN-ul tău este mai puţin uman decât au considerat anterior oamenii de ştiinta. Nu mai puţin de 19 fragmente non-umane de ADN au fost descoperite.

Rezultatele cercetării se bazează pe analiza a 2.500 de persoane.

Cercetătorii de la Universitatea Tufts şi de la Şcoala de Medicină a Universităţii din Michigan, SUA, au menţionat că o porţiune a noului ADN, descoperită în aproximativ 50 de studii, are o compoziţie genetică intactă a unui virus complet. Deocamdată, nu se ştie dacă aceasta se poate sau nu diviza. Dar, potrivit oamenilor de ştiinţă, acestea pot afecta oamenii care sunt purtători.

”Se dovedeşte că am putea fi mai puţin umani decât am crezut ”, este menţionat în raportul publicat în HNGN News.

Rezultatele cercetării afirmă că noile fragmente de ADN non-uman au fost lăsate de virusurile care au infectat prima dată strămoşii omului, cu sute de mii de ani în urmă.

Fragmentele virale au fost identificate prin compararea genelor cu un genom uman de „referinţă”. Retrovirusurile endogene umane (HERVs) sunt virusurile antice care au reuşit să lase replici gentice identice cu ADN-ul lor în ARN-ul genomului strămoşilor noştri.

Co-autorul studiului Zachary H. Williams, de la Şcoala Sackler Tuft, a declarat:  „Multe studii au încercat să lege aceste elemente virale endogene de cancer sau de alte boli, dar o dificultate majoră estă că nu fost găsite încă toate dintre ele”.

Un alt co-autor al studiului, Julia Wildschutte, a menţionat că va trebui analizat un număr mult mai mare de oameni, fiindcă multe din aceste elemente interesante pot fi găsite numai la un procent mic de populaţie.

Un raport publicat în Phys News citează: „Au fost descoperite 19 fragmente noi de ADN non-uman, lăsat de virusurile care au infectat strămoşii noştri cu sute de mii de ani în urmă. O astfel de porţiune a noului ADN a fost găsită la aproximativ 50 de perosane dintre cele 2.500 analizate. Aceasta conţine o reţetă genetică intactă a unui virus”

Autorul principal al studiului este virusologul John Coffin, doctor la Şcoala de Medicină de la Universitatea Tufts.

„Acestea arată de parcă ar fi capabile să creeze un virus infecţios, fapt care s-ar dovedi extrem de interesant dacă s-ar confirma, deoarece ne-ar permite să studiem o epidemie virală, care a avut loc mult timp în urmă”, a declarat John Coffin.

Potrivit lui Coffin, această cercetare oferă informaţii importante, necesare pentru înţelegerea modului în care retrovirusurile şi oamenii au evoluat împreună.

Sursa: NHVoice