Home » D:News » Cum pot proteja creierul, de accidente vasculare, bacteriile din intestin – VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 04.01.2016
Experimentele au demonstrat cu 60% mai puţine leziuni la nivelul creierului.

Cercetările recente au descoperit modul fundamental prin care bacteriile din intestinele noastre ne ajută să menţinem sănătatea mintală şi fizică. Ele afecteaza totul, de la apetit până la starea noastră de spirit.

Un nou studiu sugerează că bacteriile intestinale ar putea juca un rol special în protejarea creierului de noi leziuni. Efectuând experimente cu şoarecii de laborator, cercetătorii au constatat că anumite tipuri de microbi intestinali pot ajuta la reducerea severităţii accidentului vascular cerebral.

„Experimentul nostru arată o nouă relaţie între creier şi intestine”, a declarat Josef Anrather, neurolog la Feil Family Brain şi Institutul de Cercetare Mind, de la Universitatea Cornell.

Anrather şi colegii săi au analizat două grupuri de şoareci. Un grup primea o combinaţie de antibiotice care optimizau microflora intestinală, iar celălalt grup a acţionat ca un grup de control, fără modificări în microflora intestinală pe tot parcursul experimentului.

La două săptămâni după ce grupul a început să primească antibiotice, oamenii de ştiinţă au provocat un accident vascular cerebral ischemic la indivizii din ambele grupuri. Acest tip de accident vascular cerebral – ischemic- este una dintre cele mai comune forme de accident vascular cerebral, cauzat de obicei atunci când un vas obstrucţionat impiedică sângele să ajungă la creier.

În experiment, animalele care au fost tratate cu antibiotice şi au suportat accidentul vascular cerebral, au suferit leziuni cerebrale cu o severitate de aproximativ 60 la sută mai slabă decât grupul de control.

Deşi cercetătorii nu înţeleg pe deplin mecanismul, ei consideră că celulele sistemului imunitar pot proteja creierul prin reducerea impactului inflamaţiei şi a altor procese distructive.

„Una dintre cele mai surprinzătoare constatări a fost că sistemul imunitar a făcut accidentul vascular cerebral mai mic prin dirijarea răspunsului din afara creierului, ca un dirijor care nu cântă el însuşi, ci instruieşte pe ceilalţi, în cele din urmă creând muzică”, a declarat Costantino Iadecolas, unul din membrii echipei.

Un factor care, în special, justifică investigaţiile suplimentare ale componentelor bacteriene sunt pârghiile sistemul imunitar care protejează creierul împotriva daunelor.

Rezultatele sugerează că microflora nu interacţionează chimic cu creierul, dar influenţează celulele imune pentru a susţine supravieţuirea neuronală. Aceste celule ale sistemului imunitar ajung spre meninge, care este învelişul exterior al creierului, şi stimulează un răspuns pentru a atenua consecinţele accidentelor vasculare cerebrale.