Home » D:News » Ce se va întâmpla în cazul unei mega-furtuni solare? Anunţul cercetătorilor ar putea provoca panică

Mihaela STOICA 04.11.2016

O furtună solară de proporţii ar putea avea un impact catastrofal asupra vieţii pe Pământ. La această concluzie au ajuns mai mulţi cercetători, care s-au reunit la un eveniment dedicat acestui subiect. Ei cred că omenirea nu este pregătită pentru un asemenea episod dramatic.

Cercetătorii sunt de acord că dacă ar avea loc mâine o mega-furtună solară, omenirea ar fi prinsă pe picior greşit.

Efectele unui eveniment geomagnetic de acest tip ar fi catastrofale şi ar provoca daune estimate la şase sute de miliarde de dolari, în cel mai fericit scenariu, potrivit The Independent.

Oamenii de ştiinţă reuniţi la un eveniment de profil cred că o astfel de furtună solară ar întrerupe comunicaţiile pe Pământ timp de ani buni, motiv pentru care viaţa pe Terra ar fi în pericol.

Dacă un asemenea eveniment ar avea loc, sateliţii nu ar mai funcţiona, sistemele GPS s-ar opri, iar avioanele nu ar mai putea zbura. Ca să nu mai vorbim de faptul că memoria calculatoarelor ar fi ştearsă pur şi simplu.

Efectele ar dura luni de zile, dacă nu chiar ani întregi, până când autorităţile şi companiile private vor reuşi să repare infrastructura pe care se bazează atât de mult lumea modernă.

Cercetătorii nu vor să alarmeze populaţia, deşi să recunoaştem, datele prezentate de ei ar putea provoca panica unora. Savanţii vor doar să tragă un semnal de alarmă: ei spun că omenirea trebuie să se pregătească pentru un asemenea scenariu catastrofal, mai ales că astfel de episoade s-au mai întâmplat în trecut, cel mai recent fiind cel din 1859, ce-i drept cu pagube mai mici, întrucât la acea vreme, societatea umană nu era la fel de tehnologizată ca astăzi.

Experţii de la NASA şi alte agenţii guvernamentale americane caută soluţii prin care să poată măcar să prevadă astfel de episoade cu posibile urmări dramatice pentru planetă.

Scenariul unei mega-furtuni magnetice este descris de oamenii de ştiinţă ca fiind un eveniment „cu o probabilitate mică, dar cu un impact major”.

Sursa: RFI