Home » D:News » Descoperire neaşteptată pe pitica Pluto. ”Aceste imagini sunt incredibile”? FOTO&VIDEO

Descopera 06.26.2016
Probele găsite de satelitul New Horizons al Nasa au dezvăluit că ,,planeta pitică’’ ar fi avut într-o perioadă un ocean lichid dedesubtul stratului de gheaţă.

Oceanul care ar fi putut susţine viaţa extraterestră ar fi îngheţat de-a lungul a milioane de ani. Însă, noile cercetări dezvăluie faptul că oceanul de sub stratul de gheaţă ar putea fi încă lichid. Fapt ce creşte speranţa  că ar putea exista semne de viaţă.

Conducătorul cercetării, Noah Hammond, student la Universitatea Brown din SUA, a declarat: ,,Mulţumită datelor colectate de New Horizons,  am reuşit să observăm formaţiunile tectonice de pe suprafaţa planetei. Reînoirea datelor  ne dezvăluie faptul că Pluto ar avea un ocean în substratul său”.

Studiul a dezvăluit că oceanul de pe Pluto a  îngheţat cu miliarde de ani în urmă, fapt ce ar fi cauzat micşorarea planetei. Studiile recente arată că Pluto nu se micşorează, din contră, planeta dă semne de expansiune. Imaginile recente dezvăluie faptul că Pluto este o planetă mult mai interesantă, care are o suprafaţă exotică formată din diferite tipuri de gheaţă şi apă, nitrogen şi metan. Pe planetă s-au dezvoltat munţi de sute de metri înalţime şi o câmpie sub formă de inimă.

Cercetătorii au descoperit pe ,,planeta pitică’’crevase de sute de metri lungime, cu o adâncime de patru kilometri.

,, Datele colectate de New Horizons ne prezintă că formele de relief tectonice, regăsite pe Pluto, indică faptul că planeta ar fi trecut printr-o perioadă de expansiune’’, a afirmat Mr. Hammond.

Cercetători, precum fizicianul Brian Cox, au sugerat că, dacă Pluto ar avea un ocean sub suprafaţa sa, ar putea exista o schimbare de temperatură care să favorizeze chimia organică.

,,Dacă ultimul episod de expansiune al planetei s-ar repeta, înseamnă că planeta deţine un ocean, acest fapt ne conduce către ideea că oceanele ar putea fi un lucru comun în rândul obiectelor din Centura lui Kuiper, la fel de comune precum cele de pe sateliţii celorlalte planete’, a declarat co-autoarea studiului Amy Barr.

Cecetătorii susţin că ar putea exista destulă căldură radioactivă în interiorul planetei, pentru a topi o parte din carcasa îngheţată a planetei. De-a  lungul timpului, părţile topite din Centura lui Kuiper au îngheţat din nou.

Gheaţa este mult mai densă decât apa, în momentul în care îngheaţă  această se expandează. Dacă Pluto ar avea un ocean care este în proces de îngheţare, pe suprafaţa acestuia ar rezulta apariţia fomelor tectonice, fapt descoperit de New Horizons. Nu ar exista alte modalităţi prin care Pluto să dobândească aspectul din prezent, afirmă cercetătorii.

O altă cauză ar putea fi ciocnirea gravitaţională cu luna sa, Charon. Însă activitatea gravitaţională dintre cele două a scăzut cu mult timp în urmă, unele dintre formaţiunile tectonice au aspect ,,proaspăt’’ în termeni geologici. De aceea, majoritatea cercetătorilor consideră că oceanul ar fi cauza formării structurilor tectonice.

,,Am aşteptat o lungă periodă de timp să cercetăm suprafaţa planetei  Pluto , în final nu ne-a dezamăgit. Multă lume considera că Pluto este o planetă moartă, din punct de vedere geologic, acoperită  de cratere, cercetările noastre dezvăluie faptul că şi cea mai îndepărtată planetă din sistemul solar poate avea formaţiuni tectonice. Suntem recunoscători că echipa New Horizons a obţinut aceste imagini incredibile care ne motivează să continuăm studiul’’, a adăugat Amy Barr.

Noile descoperiri sugerează că grosimea stratului îngheţat de pe Pluto ar ajunge la peste 300 de kilometri. ,, Aceste gheţuri exotice sunt un bun izolant, probabil că ajută planeta să nu îşi piardă din căldură’’, a afirmat cercetătorul Hammond.

Orașul scufundat Thonis-Heracleion își dezvăluie comorile ascunse sub apă mai bine de 2.000 de ani
O companie producătoare de jucării sexuale va trimite o rachetă în spațiu. Care este scopul misiunii
Anunțul lui Fauci: Mergem în direcția greșită în ce privește COVID-19
Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani
De când începe administrarea vaccinului Moderna la copiii de peste 12 ani
Emmanuel Macron vrea intensificarea rolului energiei nucleare. Ce viziuni au celelalte ţări europene
Românii lucrează cel mai mult din UE
Un bărbat, terorizat timp de o săptămână de un urs grizzly, în sălbăticia din Alaska
O hartă detaliată cu structura internă a planetei Marte, dezvăluită pentru prima oară
Marina rusă poate efectua „lovituri imprevizibile” dacă este necesar. Ce spune Vladimir Putin
În urmă cu 107 ani, Austro-Ungaria declara război Serbiei, marcând astfel începutul Primului Război Mondial
„Arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus. De ce este atât de contagioasă?
Când se va lua decizia vaccinării cu a treia doză în România? Cresc cazurile de infecție cu varianta Delta