Home » D:News » Cele patru adevăruri despre carnea roşie

Cele patru adevăruri despre carnea roşie

Publicat: 10.07.2017
CSID prezintă câteva adevăruri privind carnea roşie.

Aceste adevăruri pot fi „consumate” cu mai multă încredere decât cercetările privind rolul pe care aceasta ar putea să-l joace în apariţia ori dezvoltarea cancerului.

Potrivit CSID, aceste 4 afirmaţii sunt cu siguranţă adevărate.

Carnea roşie este o sursă de vitamina B

Carnea roşie este o sursă bogată de vitamina B12, care este vitală pentru buna funcţionare a aproape fiecărui sistem din corpul nostru. Deficitul de vitamina B12 poate juca un rol în multe procese – de la procesul de îmbătrânire, tulburări neurologice şi boli mintale, la cancer, boli cardiovasculare şi infertilitate.

Carnea roşie conţine, de asemenea, niveluri semnificative de alte vitamine B, inclusiv tiamina, riboflavina, acidul pantotenic, acidul folic, niacina şi vitamina B6. Este esenţială obţinerea acestor vitamine din alimente integrale, mai degrabă decât prin intermediul produselor alimentare prelucrate, iar carnea roşie este unul dintre cele mai simple moduri de a asigura un aport adecvat.

Aduce un aport semnificativ de vitamina D

Pentru persoanele care nu mănâncă peşte gras sau nu primesc o expunere directă la soare, carnea roşie poate contribui semnificativ la aportul lor de ansamblu al vitaminei D. Carnea roşie conţine, de asemenea, un metabolit de vitamina D numit 25 – hidroxicolecalciferol, care este asimilat mult mai repede şi mai uşor decât alte forme dietetice ale acesteia. În populaţiile cu expunere scăzută la soare, carnea roşie s-a dovedit a fi utilă împotriva rahitismului, o boală degenerativă osoasă cauzată de deficitul sever al vitaminei D.

Poate proteja inima

Atunci când 36 de persoane cu nivel ridicat de colesterol au urmat o dietă bazată în cea mai mare parte pe fructe, legume şi cereale integrale şi au mâncat în jur de 150 grame de carne de vită macră pe zi, nivelul lor de colesterol a coborât cu până la 10%, scrie cercetătorul Michael Roussell, Ph.D., în ianuarie 2012 pentru American Journal of Clinical Nutrition.

Roussell atribuie constatările sale la profilul de grăsime unic din carnea de vită. Carnea de vită conţine două grăsimi – acid stearic, o grăsime saturată, şi acid oleic, o grăsime mononesaturată (găsită în uleiul de măsline). Acestea s-au dovedit a fi utile la îmbunătăţirea nivelului de colesterol.

Carnea roşie poate îmbunătăţi starea de spirit

Într-un nou studiu australian, femeile care au raportat consumul de 50 până la 100 grame de carne de vită sau miel pe zi au fost pe jumătate mai susceptibile de a avea depresie majoră sau de tulburare de anxietate, comparativ cu cele care au mâncat mai puţin de 50 de grame pe zi.

”Vita şi mielul, în Australia, sunt, de obicei hrănite cu iarbă, ceea ce înseamnă că în carnea lor este un conţinut mare de omega 3, aceasta fiind de ajutor împotriva anxietăţii şi depresiei”, spune autoarea Felice Jacka , Ph.D., de la Universitatea de Medicină Deakin.

Sursa: CSID

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cristalele de spațiu-timp ar putea genera găuri negre rare
Cristalele de spațiu-timp ar putea genera găuri negre rare
Cimpanzeii reacționează negativ la nedreptate, mai ales când partenerii apropiați sunt în apropiere
Cimpanzeii reacționează negativ la nedreptate, mai ales când partenerii apropiați sunt în apropiere
O structură uriașă se ascunde sub gheața Antarcticii
O structură uriașă se ascunde sub gheața Antarcticii
77 de schelete fără cap, găsite într-o groapă comună antică din Slovacia
77 de schelete fără cap, găsite într-o groapă comună antică din Slovacia
Astronomii au descoperit un vânt înfricoșător care distruge galaxii întregi
Astronomii au descoperit un vânt înfricoșător care distruge galaxii întregi
În urma cu 64 de ani se înfiinţa varianta europeană a NASA
În urma cu 64 de ani se înfiinţa varianta europeană a NASA
Unul dintre liderii apropiați de Vladimir Putin este „sigur” că războaiele se vor încheia în 2026
Unul dintre liderii apropiați de Vladimir Putin este „sigur” că războaiele se vor încheia în 2026
Este oficilal! Elon Musk este primul trilionar din istoria omenirii
Este oficilal! Elon Musk este primul trilionar din istoria omenirii
Unde se câștigă cele mai mari salarii în România?
Unde se câștigă cele mai mari salarii în România?
Ce cred pisicile că se întâmplă atunci când stăpânii pleacă de acasă?
Ce cred pisicile că se întâmplă atunci când stăpânii pleacă de acasă?
Mesajul transmis de Kim Jong Un lui Vladimir Putin de Ziua Națională a Rusiei
Mesajul transmis de Kim Jong Un lui Vladimir Putin de Ziua Națională a Rusiei
Cum renunțăm la obiceiurile proaste? O substanță chimică din creier, recent descoperită, deține secretul
Cum renunțăm la obiceiurile proaste? O substanță chimică din creier, recent descoperită, deține secretul
Asteroidul care a distrus dinozaurii ar fi creat un habitat care a durat 8 milioane de ani
Asteroidul care a distrus dinozaurii ar fi creat un habitat care a durat 8 milioane de ani
Există sau nu Planeta 9 în Sistemul Solar? O descoperire pune la îndoială teoria astronomilor!
Există sau nu Planeta 9 în Sistemul Solar? O descoperire pune la îndoială teoria astronomilor!
Telescopul James Webb dezvăluie două amurguri complet diferite pe o lume extraterestră
Telescopul James Webb dezvăluie două amurguri complet diferite pe o lume extraterestră
Veolia România a premiat câștigătorii concursului de biodiversitate „Olimpiada Natura dintre Ape”, prima ediție organizată la nivel național
Veolia România a premiat câștigătorii concursului de biodiversitate „Olimpiada Natura dintre Ape”, prima ediție ...
Păsările izolate pe insule evoluează diferit față de restul speciei
Păsările izolate pe insule evoluează diferit față de restul speciei
A fost găsită cea mai veche dovadă că oamenii știau cum să transporte focul în urmă cu milioane de ani
A fost găsită cea mai veche dovadă că oamenii știau cum să transporte focul în urmă cu milioane de ani